Spolumajitel Sushi Time: Fast-casual? Kvalita a rychlost


09:53 • 27. března 2017

Tagy: Sushi Time, gastro, Fundlift, crowdfunding

Naším typickým zákazníkem je mladý dynamický člověk se středním a vyšším příjmem. Pravděpodobně působí v business lokalitách, kam směřujeme naše bistra. Serveru Roklen24 to řekl Ivan Žídek, spolumajitel Sushi Time, která úspěšně vstoupila na Fundlift. Od investorů získala šest milionů korun.

R24: Proč jste se rozhodli kampaň prostřednictvím Fundliftu uskutečnit a jak ji hodnotíte?

Nejdříve jsme připravovali financováni pro naší plánovanou expanzi  kombinací vlastních a bankovních zdrojů, ale postupně se nám naskytly další příležitosti rozvoje a tak vznikla potřeba dodatečného financování. Společnost Fundlift nám nabídla možnost alternativy prostřednictvím veřejné emise minibondu, což nás zaujalo nejen jako možnost dodatečných prostředků, ale i veřejným oslovením trhu, na kterém působíme. Libí se nám tato možnost zapojit do našeho podnikání možná i  naše zákazníky a ověřit si tak důvěru v naší značku.

R24: V rámci Vaší expanze plánujete otevření nového bistra v centru Rustonka a rozšíření konceptu o síť kiosků. Proč jste se rozhodli pro tyto kroky?

U projektu bistro Rustonka jde o stěhování našeho prvního malého bistra na ulici Sokolovská. Bistro na Sokolovské nesplňovalo potřebné parametry a už déle jsme hledali vhodné místo k přestěhování. Nové umístnění v právě dokončené kancelářské budově na metru Invalidovna přinese prostor pro možné rozšíření rozvozu a zároveň vytvoření  moderního bistra se šedesáti místy k sezení. Bistro je umístěno v nově vznikající kancelářské lokalitě, kde v blízké době po dokončení všech budov vznikne pracovní prostor pro přibližně 4000 lidí.

Budováním kiosků se už zaměřujeme na rozšíření našeho konceptu o další prodejní úroveň. Doplňujeme tak rozvoz a prodej v bistrech o malé kiosky, které chceme umístit v obchodních centrech s vysokou návštěvností a být tak k zákazníkům ještě blíž v místech, kde denně vybavují svoje nákupy a služby.

R24: Jaký je podle Vás vztah Čechů k asijské kuchyni?

Asijská kuchyně pro nás nejlépe spojuje atributy současných trendů stravování našeho zákazníka. Spojuje se v ní lehkost, pestrost, chuťová rozmanitost, je plná zeleniny, ryb, zajímavého koření. Proto neustále narůstá její obliba a nabídka. Už se nebavíme jen o  „číně“ a sushi, ale do povědomí se dostává thajská, indická, dnes stále víc oblíbená vietnamská nebo indonéská kuchyně a tak dál.

R24: Kdo je Váš typický zákazník?

Naším typickým zákazníkem je mladý dynamický člověk ve věku 20-50 let, se středním a vyšším příjmem. Pravděpodobně působí v business lokalitách, kam směřujeme naše bistra. Zajímá se o to, jak se stravuje, zřejmě rád cestuje a sleduje moderní trendy. Je v práci vytížený, proto potřebuje být i po obědě aktivní.

R24: Jak vnímáte trend fast-casual stravování v České republice? Zajímá se zákazník více, jak kvalitně se stravuje a je ochoten za kvalitu připlatit?

Fast casual koncept  je trend týkající se hlavně velkých měst, lidí pracujících v kancelářích a business lokalitách. Podstatou je důraz na kvalitu a rychlost. S tím souvisí, ale i určité omezení na straně servisu oproti tradičním restauracím a zároveň vyšší cena za kvalitnější produkt v porovnání s “fast food” nabídkou. Je to určitý obraz životního stylu, kdy je sice prvořadá kvalita, ale bohužel žijeme v rychlé době a nezůstává moc volného času. Na druhou stranu rozvozem nabízíme našim zákazníkům věnovat čas i jiným zájmům než vaření a přípravě jídla. Každopádně fast casual stravování je minimálně ve velkých městech stále rostoucí trend a určitě tak bude i v nejbližších pár letech.

Napsat autorovi RSS

Vystudoval mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Pracoval v ekonomické a centrální redakci ČTK jako subeditor, později jako zpravodaj se zaměřením na energetiku. Jako šéfredaktor vedl zpravodajský server iUHLI.cz, který se zaměřoval na hnědouhelný sektor a energetiku. Je šéfredaktorem ekonomického a investičního portálu Roklen24.cz.



Přejít na diskusi

Top zprávy




Diskuze k článku
comments powered by Disqus

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.