Prověřené nákupy aut trhly rekord Fundliftu. Carismo chce další milion


14:32 • 23. srpna 2016

Tagy: investice, crowdfunding, equity crowdfunding

Necelé dva pracovní dny stačily revoluční službě nákupu prověřených vozů přes internet Carismo, aby se na investiční platformě Fundlift přiblížila cíli dvou milionů korun, které si vytkla skrze investiční crowdfunding získat během dvou měsíců. Zakladatelé projektu Jakub Kábrt a Marek Moravec reagují na rekordní zájem investorů zvýšením poptávaného cíle o jeden milion na celkem tři miliony korun.

Kampaň Carismo byla na Fundliftu spuštěna v pátek 19. srpna večer. Celkem 130 investorů (ke 14:30) již provozovateli Carisma, firmě Hollar Ventures, skrze dvouleté konvertibilní certifikáty s úrokem 10% ročně poslalo 1,8 milionu korun. Při splnění konverzních podmínek je investice směnitelná za podíl ve firmě. Zakladatelé o konverzi již předem uvažují v souvislosti s možným zavedením ziskově zajímavé možnosti nákupu aut na vlastní účet v časovém horizontu jednoho roku až tří let.

„Platformu Carismo jsme nastartovali před čtyřmi měsíci, po více než roce vývoje a příprav. Jsme nadšeni, že investoři sdílí naši vizi, že na českém trhu s ojetými i novými auty chybí skutečně transparentní srovnání nabídky, s nezávislou prověrkou kvality prodávaných aut a že nám projevují důvěru. Děkujeme týmu Fundlift za veškerou práci v souvislosti s přípravou emise, a opravdu oceňujeme, že nám Fundlift umožňuje prezentovat široké veřejnosti příležitost investovat do Carisma. Fundlift dělá pro české startupy neocenitelnou službu,“ říká Marek Moravec, spoluzakladatel Carismo.

„Jsme moc rádi, že investoři vyjadřují zájem o platformu Carismo. Jsme si vědomi, že Carismo je startup v rané fázi vývoje a investoři to tak nepochybně také vnímají, průměrná částka na jednoho investora je v této kampani nižší než u firem více zavedených. Nicméně vidíme disruptivní business model, který bude působit na velkém trhu, s vysokou průměrnou částkou transakce, která opodstatňuje investovat větší částky do customer acquisition cost formou marketingu. Carismo má podporu několika velkých nezávislých obchodních partnerů a tým zakladatelů má schopnosti dynamicky business rozvíjet,“ říká Andrea Lauren, šéfka Fundliftu.    

Český startup Carismo na českém internetu funguje od dubna letošního roku a vytváří alternativu a tím také výzvu tradičnímu nákupu a prodeje auta přes internet: bez bazarů a s detailní analýzou technického stavu auta. „E-shop“ s prověřenými auty cílí na lidi, kteří jsou zatím zvyklí nakupovat či prodávat ojeté vozy na základě inzerátů či bazarů se všemi známými riziky, typicky zakrýváním závad či rovnou havárií, omlazováním a stočenými kilometry nebo podvodnou inzercí.

Tím, co Carismo do obchodu s ojetými auty přidává, jsou prověrka auta, právní podpora a především důkladná kontrola technického stavu auta. Partnerem Carisma je největší tuzemská síť autoservisů Bestdrive, která zajišťuje odbornou prohlídku karoserie, laku, stavu světel, skel, interiéru, motoru, převodovky, podvozku. Součástí informací o stavu auta je také kontrola původu auta a jeho historie od Cebia.

Podrobné informace o Carismu i možnosti investice do projektu jsou dostupné v kampani na Fundliftu. Od svého startu na sklonku května má Fundlift za sebou čtyři úspěšně upsané veřejné emise Burrito Loco, EnLog, ISOLINE a Pivovaru Zvíkov, z nichž tři byly pro velký zájem investorů přeupsány, a také první úspěšně upsanou neveřejnou nabídku investice do startupového akcelerátoru StartupYard.

Napsat autorovi RSS

Vystudoval Vysokou školu ekonomickou v Praze se zaměřením na finanční trhy, bankovnictví a hospodářskou politiku. Specializoval se na analýzu dat z ekonomiky finančními trhy. Při studiích nejprve spoluutvářel zpravodajství z finančních trhů v rámci Hospodářských novin. Několik let vedl public relations a propagaci v oblasti vládní podpory tuzemského exportu. Následně zodpovídal za Business Development v přední tuzemské poradenské skupině. Věnoval se vlastním projektům v oblasti PR. Pět let se podílel na chodu a rozvoji investičního portálu Patria.cz, kde zodpovídal zejména za zpravodajství z finančních trhů. Od května roku 2014 se podílí na startu finanční skupiny Roklen Fin. Je šéfredaktorem ekonomického a investičního portálu Roklen24.cz.



Přejít na diskusi

Top zprávy




Diskuze k článku
comments powered by Disqus

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.