Psychologie barev v podnikání


13:01 • 25. června 2016

Tagy: podnikání, IBM, McDonald´s, AirBnB

Co napoví barva znaku společnosti? Přesně na tuto otázku se zaměřil server Masters in Psychology Guide. Jeho cílem bylo dát do souvislosti barvy značek vybraných firem vzhledem k  oboru jejich podnikání. Co tedy jednotlivé barvy symbolizují a jaké pocity vyvolávají?

Z hlediska technologického sektoru studie ukázala, že největší počet z 50 nejsilnějších „jednorožců“ (tech-startupy, jejichž hodnota dosáhla jedné miliardy dolarů a více) si zvolilo za vlastní barvu černou nebo šedou. Celkem 38 % těchto firem, včetně známých jmen jako UBER, Vice a WeWork, se tak spoléhá na to, že jim tyto odstíny přilákají zákazníky. Proč?

Modrá je známá jako silná „byznys“ značka. Nalézt jí je možné u firem jako Dropbox či SpaceX, které šly ve stopách zakladatele „modrého trendu“, kterým je IBM. Celkem 20 % z 50 největších "jednorožců" má modrou jako svou hlavní barvu. Modrá je totiž symbolem produktivity, proto si jako hlavní vybírají především velké korporace.

Druhý největší podíl patří červené (16 %, např. Pinterest, Airbnb), poté žluté (12 %, např. Snapchat) a zelené (6 %, např. Spotify). 

Obecné pojetí brarev

Červená je barvou, která údajně vzbuzuje chuť k jídlu. Proto ji ve svém emblému mají především restaurační společnosti jako McDonald‘s. KFC, Pizza Hut, či Popeye‘s.

Černá symbolizuje sofistikovanost. Pracují s ní tudíž především největší luxusní značky, včetně Chanel Michael Kors, Prada, Dior či Georgio Armani.

Modrá, jak už bylo zmíněno, symbolizuje produktivitu. Zelená zase plodnost. Růžová je pak specifická pro pocit ženskosti.

Bližší specifikaci ohledně rozšíření a významu barev nabízí následující infografika serveru Visual Capitalist.

Courtesy of: Visual Capitalist
Napsat autorovi RSS

Absolvent Vysoké školy ekonomické, Národohospodářské fakulty. Dříve studoval na Gymnáziu Voděradská. Když se rozhodoval o zaměstnání, Roklen pro něho byla jasná volba. Mezi jeho záliby patří ekonomie, finanční trhy, rybaření a vaření.



Přejít na diskusi

Top zprávy



Kurzy k článku
IBM

;


Diskuze k článku
comments powered by Disqus

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.