Japonská centrální banka ukončila režim záporných sazeb a cílení výnosové křivky. Kurz jenu oslabil k 150,00 USDJPY. Dolar se obchoduje v zisku pod 1,0870 za euro. Koruna oslabila nad 25,20 za euro.

Psychologie barev v podnikání

Co napoví barva znaku společnosti? Přesně na tuto otázku se zaměřil server Masters in Psychology Guide. Jeho cílem bylo dát do souvislosti barvy značek vybraných firem vzhledem k  oboru jejich podnikání. Co tedy jednotlivé barvy symbolizují a jaké pocity vyvolávají?

Z hlediska technologického sektoru studie ukázala, že největší počet z 50 nejsilnějších „jednorožců“ (tech-startupy, jejichž hodnota dosáhla jedné miliardy dolarů a více) si zvolilo za vlastní barvu černou nebo šedou. Celkem 38 % těchto firem, včetně známých jmen jako UBER, Vice a WeWork, se tak spoléhá na to, že jim tyto odstíny přilákají zákazníky. Proč?

Modrá je známá jako silná „byznys“ značka. Nalézt jí je možné u firem jako Dropbox či SpaceX, které šly ve stopách zakladatele „modrého trendu“, kterým je IBM. Celkem 20 % z 50 největších „jednorožců“ má modrou jako svou hlavní barvu. Modrá je totiž symbolem produktivity, proto si jako hlavní vybírají především velké korporace.

Druhý největší podíl patří červené (16 %, např. Pinterest, Airbnb), poté žluté (12 %, např. Snapchat) a zelené (6 %, např. Spotify). 

Obecné pojetí brarev

Červená je barvou, která údajně vzbuzuje chuť k jídlu. Proto ji ve svém emblému mají především restaurační společnosti jako McDonald‘s. KFC, Pizza Hut, či Popeye‘s.

Černá symbolizuje sofistikovanost. Pracují s ní tudíž především největší luxusní značky, včetně Chanel Michael Kors, Prada, Dior či Georgio Armani.

Modrá, jak už bylo zmíněno, symbolizuje produktivitu. Zelená zase plodnost. Růžová je pak specifická pro pocit ženskosti.

Bližší specifikaci ohledně rozšíření a významu barev nabízí následující infografika serveru Visual Capitalist.

Courtesy of: Visual Capitalist

Newsletter