Jakoby lidé v poslední době zanevřeli na staré dobré hamburgery a hranolky; sektor rychlého občerstvení se zdá být posedlý smaženými kuřaty. V dubnu loňského roku se kuřatům po dlouhé době podařilo v objemu prodeje porazit burgery, a smažené kuře se tak stalo fast-foodovou jedničkou. Co stojí za návratem kuřat na výsluní? O tom informoval Business Insider.
Pokud se podíváme na sto největších řetězců v USA, tři z pěti nejrychleji rostoucích stojí na kuřecím konceptu. Ba co víc, do své nabídky přidává smažená kuřata stále více fast-foodových řetězců, do kterých byste to možná neřekli.
Taco Bell ve čtvrtek představil dobrotu s názvem „Naked Chicken Chalupa“, která zaměňuje tradiční tortillu za plněnou skořápku vyrobenou ze smaženého kuřete. Zákazníci si ji prý pochvalují a nazývají ji čerstvou a kreativní. V Kalifornii pak Taco Bell testuje smažené kuřecí chipsy.
K Taco Bell se přidávají i další známé řetězce. McDonald´s plánuje svou kuřecí nabídku rozšířit o snídaňový sendvič Chicken McGriddle, který v současné době testuje. Arby´s v reakci na růst tohoto segmentu obnovil prodej smažených kuřat loňské léto a letos plánuje do své nabídky přidat několik dalších kuřecích sendvičů.
Co stojí za návratem kuřat na vrchní příčky prodejů fast-foodových řetězců? Důvody jsou zejména ekonomické. Kuřecí maso je dlouhodobě výrazně levnější než hovězí maso, což vytváří jistou nákladovou nevýhodou pro konkurenci v podobě burgerů. Daleko důležitějším faktorem jsou však patrně preference spotřebitelů.
Tři obchodní triky, kvůli kterým nakupujete věci, které nechcete
Stejně jako v 90. letech, tak i v novém tisíciletí, bylo smažené kuře všeobecně považováno za nezdravé. Tuto image kuřete podtrhoval i proslavený sendvič největšího kuřecího řetězce – KFC Double Down, který klasické housky nahradil dvěma porcemi kuřete.
Řada řetězců, místo toho, aby lákala zákazníky na enormní porce, se spíše snažila prezentovat své kuřecí produkty jako kvalitní potraviny. A zdá, že se povedlo. V roce 2016 je kuře vnímáno přesně takto; a možná i jako něco trochu zdravého.
Varování od #ING: Evropané nebezpečně málo spoří – Roklen24.cz https://t.co/RS99gcmhgo @roklen24 #Europe #savings #money #rates pic.twitter.com/AndUjV5oPO
— Roklen24.cz (@roklen24) 25. ledna 2017