#MeToo kazí pracovní večírky. Firmy se bojí afér


11:10 • 3. ledna 2019

Tagy: firmy, Zábavní průmysl, alkohol

Kampaň #MeToo, která otevřela veřejnou diskuzi o sexuálním obtěžování, pořádně zamíchala kartami nejen v Hollywoodu. Žádný muž, jakkoliv slavný a bohatý, který se kdy dopustil nevhodného chování k jakékoliv ženě, si od té doby nemůže být jistý, kde na něj jeho minulost číhá. 

Za poslední dva roky #MeToo ohrozilo či dokonce zničilo desítky kariér. Vedle slavného hollywoodského producenta Harveyho Weinsteina, jehož nařčení ze sexuálního obtěžování ze strany několika hereček kampaň prakticky odstartovala, se obvinění dočkala i řada herců či významných politiků. 

#MeToo však neničí pouze životy slavných osobností a veřejných činitelů, ale možná i obyčejných zaměstnanců, kteří se celý rok těší tradiční vánoční pracovní večírek. Řada z nich totiž poslední rok čekala marně. A jedním z důvodů přitom může být právě vyostřená debata o sexuálním obtěžování, která prostupuje společností. 

Ačkoliv businessu se daří stále více, stále méně firem je ochotno pořádat tradiční vánoční párty. V roce 2018 je pro své zaměstnance plánovalo přichystat pouhých 65,4 % amerických společností. To je nejnižší podíl od roku 2009, kdy zjevně nebylo co slavit. Vyplývá to z dat průzkumu konzultantské firmy Challenger, Gray & Christmas Inc., která prezentoval server Bloomberg.

Rada pro zaměstnavatele. Proč platit podřízeným víc, než jim chcete dát

I když pokles podílu firem, které chtějí svým pracovníkům dopřát vánoční večírek, dle grafu plynule klesal od roku 2014, v roce 2018 je patrný poměrně značný pád. "Nikdy jsme nezaznamenali tolik společností, které by uvedly, že nikdy nepořádají vánoční party," řekl Andrew Challenger, viceprezident společnosti Challenger, Gray & Christmas, Inc. Těch bylo podle průzkumu 27 %. 

Nicméně podle autorů výzkumu za tímto rozhodnutím ve valné většině nestojí primárně ekonomické důvody, jelikož hospodářská situace je v současné době více než příznivá. "Toto číslo by mohlo být způsobeno několika faktory, včetně potenciálních potíží v souvislosti s hnutím #MeToo," dodal Challenger. Společnost, která průzkum na téma vánočních večírků mezi firmami pořádá již několik let, tak soudí, že podnikatelé a manažeři mohli být k rozhodnutí nepořádat vánoční večírky dotlačeni právě kampaní #MeToo.

Z těch společností, které v posledním roce pořádaly vánoční party, přiznalo 58 % zástupců, že se svými zaměstnanci řešili otázku #MeToo v průběhu roku. Studie také zjistila, že 27 % firem chce "přijmout opatření, která zajistí, že každý bude dbát na to, aby na pracovním večírku nedošlo k nevhodnému chování". Dalších 6 % uvedlo, že se v uplynulém roce hnutím #MeToo dosud nezabývalo, ale plánují tak učinit před chystanou událostí.

Protiútok na #MeToo? Sexuální souhlas pomocí blockchainu

RSS

Je studentkou Národohospodářské fakulty VŠE v Praze a spolupracovnicí Roklen24. Má ráda knihy, němčinu a filozofii Friedricha Nietzscheho. Zajímá se o behaviorální ekonomii.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.