Skupina ČSOB loni zvýšila čistý zisk o 16 % na 17,5 miliardy Kč

AKTUALIZOVÁNO – Čistý zisk skupiny ČSOB loni stoupl meziročně o 16 procent na 17,5 miliardy korun. Celkový objem aktiv pod správou skupiny vzrostl meziročně o šest procent na 202 miliard korun. Celkově dobrá situace na finančních trzích, vyšší výnosy z řízení aktiv a pasiv, vyšší příjmy z poplatků v oblasti investičních produktů a zahraničních plateb a jednorázový zisk vyplývající z ukončení historického právního sporu – to jsou další parametry, které přispěly k růstu čistého zisku ČSOB v loňském roce. Pozitivní vliv měly také nižší náklady na riziko a silný růst objemu.

Objem úvěrů vzrostl na 657 miliard Kč, meziročně o šest procent. Zvyšovala se i kvalita úvěrového portfolia – podíl úvěrů v selhání na rekordně nízké hodnotě 2,3 procenta.

Objem vkladů se meziročně zvýšil o devět procent na 821 miliard. Provozní výnosy vzrostly o devět procent na 37,2 miliardy Kč a provozní náklady rostly o čtyři procenta na 16,3 miliardy Kč.

„V loňském roce jsme potvrdili, že ČSOB dokáže maximálně využít příznivou situaci na trhu ve prospěch svých klientů a investovat do rozvoje trhu a technologií. Stále více lidí se na nás obrací se svými finančními potřebami a oceňují kompletní péči o finanční i pojišťovací potřeby na jednom místě a současně i to, že jim jako součást řešení nabízíme i pohodlné a užitečné inovace. Naše klientská základna se tak v loňském roce rozšířila o 14 tisíc spokojených zákazníků,“ uvedl John Hollows, předseda představenstva a generální ředitel ČSOB.

Hollows zdůraznil, že významným úspěchem loňského roku bylo také uzavření exkluzivního partnerství s Českou poštou: „Navazujeme na čtvrtstoletí trvající úspěšnou spolupráci, nová desetiletá smlouva nám umožní toto partnerství ještě rozšířit. V praxi to znamená širokou síť a dostupné kvalitní finanční a pojišťovací služby na více než 3 000 pobočkách České pošty.“

„Z našich zkušeností víme, že moderní integrované služby – finanční i pojišťovací – jsou tím, co naši klienti ocení. Inovace jsou naší budoucností, a na tu jsme dobře připraveni. Spustili jsme nové internetové bankovnictví, které zákazníkům přináší přehled o všech využívaných službách na jednom místě, a to včetně pojištění. Pokračujeme ve vylepšování mobilní aplikace ČSOB NaNákupy,“ uvedl John Hollows.

Newsletter