Spaceflow získává investici od inkubátoru UP21

Startupový inkubátor UP21 se rozrostl v polovině dubna o další startup, je jím česká služba Spaceflow. Firma založená v polovině roku 2016 nabízí komunitní aplikaci pro prostředí budov. Uživatelé v ní najdou služby, aktivity, sdílení a propojení s ostatními lidmi. UP21 společně s předchozími investory vložil do společnosti Spaceflow částku převyšující 10 milionů korun.

Spaceflow patří do kategorie firem označovaných jako proptech, jejichž cílem je digitalizovat realitní byznys. „Realitní trh je jedním z mála, kterého se zatím digitalizace zásadně nedotkla. U Spaceflow vidíme obrovský potenciál stát se mezinárodně rozšířenou službou pro inteligentní komunikaci v rámci budov. Již dnes služba disponuje velmi kvalitní aplikací přinášející vynikající platformu na propojení jak s majitelem, tak i s okolními službami a lidmi. Naším cílem je tak využít naše zkušenosti, kontakty a pomoci firmě prorazit nejenom u nás,“ říká k investici Vítek Šubert, spoluzakladatel a CEO UP21.

Získané finanční prostředky hodlá startup využít k expanzi na klíčových trzích. „V letošním roce bude Spaceflow rozšiřovat obchodní tým v Londýně, v roce příštím se zaměříme na další metropole v Evropě a na východním pobřeží ve Spojených státech,“ uvádí k investici Lukáš Balík, spoluzakladatel a CEO Spaceflow. „Záměrně jsme aplikaci vyvinuli tak, aby byl proces spuštění v konkrétní budově co nejjednodušší. Rychle se tak můžeme rozšířit na více budov jednoho vlastníka,“ dodává k plánům.

V současnosti funguje aplikace v kancelářských budovách v Praze a studentských kampusech v Londýně. Jen v Evropě poskytují klíčová města, která Spaceflow pro expanzi vybralo, přibližně 370 milionů metrů čtverečních. Toto číslo přitom zahrnuje jen kanceláře, aplikace může fungovat v jakékoli budově – například v rezidencích, studentském bydlení, univerzitních kampusech nebo v coworkingu.

V aplikaci uživatelé najdou komunikační platformu, aktivity, objednávku služeb, různé speciální nabídky, rezervaci vybavení v budově nebo sdílení, třeba spolujízdy z práce.

„Navazujeme na to, jak se mění celý obor real estate a návyky lidí, kteří v budovách žijí a pracují. Například vlastníci kancelářských budov už dnes nemůžou poskytovat jen pracovní místo, musí nabídnout celý komplex služeb a aktivit okolo. Trh získává díky technologiím příležitost, jak nabídnout nájemníkům a obyvatelům zcela novou zkušenost. Rozhoduje rychlost, s jakou se společnosti těmto trendům dokážou přizpůsobit,“ komentuje vývoj Balík.

Newsletter