Shipvio: Dopravci kvůli špatné D1 letos přijdou o 2 miliardy

O tři koruny na jeden kilometr přijdou v průměru dopravci kvůli špatnému stavu dálnice D1. Celkové letošní ztráty kvůli objížďkám, kolonám a nekvalitnímu povrchu na nejstarší české dálnici vyjdou na 2 miliardy korun. Vyplývá to z dat logistického startupu Shipvio.

“Dvě miliardy korun je ztráta, která je překvapující svou výší, ale zároveň bohužel naprosto odpovídající skutečnosti, ve které musí dopravci podnikat” říká André Dravecký, zakladatel logistického startupu Shipvio. Firma automatizuje nákladní silniční dopravu na vybraných trasách skrze platformu, která má za cíl co nejvíce urychlit a zefektivnit proces objednání kamionu a dalších činností k tomu navázaných.

“Konkrétně D1 mi způsobuje maximální ztráty a škody. Nejde jen o údržbu a věčně rozbitá auta, ale i o ztrátu časovou. Pořád mi tam někdo stojí, je to špatné,“ uvedl dopravce Michal Šonda.

Jak vyplývá z analýzy Shipvio, které funguje jako moderní spediční firma založená na technologiích, ztráty pro dopravce vznikají na D1 hned trojím způsobem. První je samotná špatná kvalita dálnice. Současná situace rozhodně ideální není, jak říká dopravce Pavel Belka z BP-Trans: “Samozřejmě se to projevuje i na autech. My máme nový vozový park, ale ta auta trpí. Například uložení kabiny – když máme nové auto, tak už po třech měsících to uložení kabiny vrže a to je právě důsledek toho nekonečného staveniště na dálnici. S tím pak musíme do servisu a to je všechno na naše náklady.”

Druhým problémem je samotné stání v kolonách a ztráta času řidiče: “Když vím, že pojedu někam po D1, tak si dávám velkou časovou rezervu, protože nevím, jak ta dálnice vypadá a bude vypadat třeba za hodinu.” říká dopravce Antonín Navrátil.

Závažným problémem je i neschopnost vytěžit z kamionu maximu. “Snažíme se zajišťovat dopravcům práci tak, aby maximálně využili svůj kamion. V rámci našeho plánování je třeba počítat se zdržením, což často znamená neriskovat a raději využít další kamion. Tím vzniká neefektivita, i když v rámci automatizace a vlastního algoritmického řešení se jí snažíme minimalizovat,” doplňuje André Dravecký z logistického startupu Shipvio.

Newsletter