Podvodná digitální reklama a zbytečné utrácení? Vše vyřeší blockchain


16:10 • 28. února 2018

Tagy: Blockchain, FinTech, marketing, reklama

V rámci podnikání v oblasti reklamy je nejvíce sil vynaloženo na ty digitální. Každá firma si přeje být propagována na různých propojených zařízeních, většina si ale zároveň uvědomuje existenci problému relevantnosti a transparentnosti. To naštěstí může být vyřešeno pomocí technologie blockchain.

Globální reklamní trh vzrostl na více než 550 miliard dolarů, přičemž od roku 2016 je více než polovina této částky vynakládána na reklamu digitální. To znamená, že firmy z celého světa utrácí více než 275 miliard dolarů na digitální reklamy různých formátů. Nárůst trhu má tak za následek vytvoření mnohých platforem. Proto dnes máme spoustu jak těch nabídkových, tak i poptávkových, ale i různé programové algoritmy, které napomáhají tomu, aby se reklama dostala k té „správné osobě“.     

Realita ale není až tak zářná. Podle výzkumu společnosti GroupM spadá zhruba 20 % všech výdajů za digitální reklamy na ty podvodné nebo nepřesné. To znamená, že společnosti ve výsledku zbytečně vyhodí zhruba 2 dolary na každých 10 investovaných, neboť jsou jejich reklamy ukazovány nezainteresovaným uživatelům. A právě proto hledají specialisté nové nástroje, jak tento proces učinit transparentnějším a důvěryhodnějším.

Blockchain může pomoci

Jak se může stát, že tak obrovské množství digitálních reklam je podvodných? Ten problém je v množství. Denně se po celém světě objevuje obrovské množství reklam, velcí poskytovatelé tak nemají žádnou šanci je nějakým způsobem efektivně kontrolovat. Problém je docela podobný dvojitým nákladům, který se objevil u kryptoměn a byl vyřešen pomocí blockchainu. Tato technologie může pomoci přispívat ke shromažďování ratingů a informací prokazujících historii pro vydavatele a každou konkrétní reklamu.

Klíčovým prvkem blockchainu pro budoucnost digitálních reklam je chytrý kontrakt. S možností úpravy dojmových parametrů, jako je osobní profil, denní doba vystavení reklamy, region, gender a tak dále, si můžete být jisti, že platíte pouze za relevantní vystavení reklamy. Blockchain nepotřebuje žádné centralizované kontrolní centrum, protože jako distribuovaná síť zaručí komplexnost chytrého kontraktu. Jen v tomto případě obdrží poskytovatel reklamy tokeny za určitý reklamní banner.

A co víc, blockchain otevírá nové cesty pro sledování vaší reklamní kampaně. Schopnost uchovávat všechna reklamní data je základem pro výpočet návratnosti investic, ale také pro kontrolu, kliknutí, akce nebo zobrazení. S reklamní platformou založenou na blockchainu mají kupující možnost získat feedback od internetových uživatelů a posléze analyzovat jejich další chování

Clearcoin je pionýrem na trhu

Již dnes máme příklad takové blockchain reklamní platformy. Společnost ClearCoin (CLR) pracuje s různými formáty reklam, a to jak na počítačové obrazovky, mobilní, video, sociální, audio, televizní a tak dále. Tato společnost také shromažďuje agentury, vydavatele a kupující. Díky blockchain technologii má proti ostatním obrovskou výhodu, proto má taky firma ClearCoin již více než 10 000 odběratelů a získala přes 3 miliony dolarů v investicích pro vývoj. Je plánováno, že tato síť založená na blockchainu bude pracovat až se 100 tis. zobrazeními reklamy za sekundu a zároveň ochrání uživatele od podvodů.

RSS

Rodák z Kyjova. Vystudoval finance se zaměřením na finanční trhy a investice na Masarykově univerzitě. V současnosti ještě studuje na právnické fakultě mezinárodněprávní obchodní studia. Zajímá se o makroekonomii, politické dění a měnové trhy. Od září 2015 do srpna 2016 pracoval jako analytik ve finanční skupině Roklen.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.