Corporate America? Sami Američané v ní nevěří

Spojené státy už patrně nejsou, co bývaly. Fráze Corporate America, která sloužila k jejich vykreslení jakožto prostředí velkých a mocných korporací, nabývá čím dál hanlivější význam. Alespoň podle samotných Američanů, kteří mají ohledně tamního byznysu značně skeptická očekávání.

Výsledky globálního průzkumu poradenské společnosti Brunswick, kterého se účastnilo přes 40 tisíc lidí z 26 zemí, přinesly poměrně překvapivé výsledky, přinejmenším ohledně Spojených států. Co se týče role velkého byznysu v budoucnosti, Američané patří k těm nejskeptičtějším národům. Lídři tamních korporací totiž podle nich dostatečně nereagují na současné změny ve světové ekonomice a společnosti, ať už se jedná o globalizaci či automatizaci.

Manažeři nerozumí problémům, kterým lidé čelí

Celých 69 % Američanů si myslí, že vrcholní manažeři firem nerozumějí problémům, kterým lidé ve svých životech čelí. A to je vůbec nejvíce ze všech zúčastněných zemí. Na druhé straně žebříčku se naopak umístilo Dánsko, Japonsko a Švédsko.

Peníze se musí točit – korporace utíkají z USA

Americká společnost z byznysu příliš netěží

Pouhých 33 % Američanů se domnívá, že pokud se daří podnikům, mají z toho prospěch všichni. Naopak v Číně si myslí, že je byznys prospěšný pro celou společnost, odpovídá tomu názor více jak 80 % dotázaných lidí.

Musk: Peníze pro všechny. Automatizace a garantovaný příjem

Americké podniky neumí čelit výzvám současnosti

Pouze 43 % Američanů souhlasí s tím, že firmy mohou nabídnout řešení hlavních problémů a výzev současného světa. S horším výsledkem skončilo pouze Thajsko a Indie. Naopak nejvíce podnikům věří Japonci, Jihoafričani a Holanďané.

Tři obchodní triky, kvůli kterým nakupujete věci, které nechcete

Newsletter