Nejmladší česká automobilka na Fundliftu! Znáte ZEBRU?


12:26 • 27. října 2017

Tagy: ZEBRA GROUP, Fundlift, automoto, crowdfunding, investice

ZEBRA GROUP je nejmladší automobilka v České republice, která vyrábí užitková vozidla s širokou škálou nástaveb a využití. Společnost poptává na Fundliftu financování výměnou za 3leté dluhopisy s 8% ročním úrokem v celkovém objemu pět milionů Kč. Peníze chce na dokončení vývoje a uvedení na trh nového modelu vozidla s elektrickým pohonem.

Vývoj multifunkčních užitkových vozidel v Čechách sahá již do počátku 90. let, kdy se na trhu objevil předchůdce ZEBRY vozidlo Magma. V roce 2014 došlo k převzetí výrobních specifikací a know-how k vozidlu Magma a vzniku společnosti ZEBRA GROUP s.r.o., jejíž značka si za 3,5 roku existence vybudovala výborné povědomí. Nejen v České republice, ale i na Slovensku, v Maďarsku nebo v Polsku je ZEBRA jediným sériově vyráběným vozidlem ve svém segmentu.  Mezi její klienty se řadí jak velké domácí a nadnárodní společnosti (např. SKANSKA, ČEPRO, Pražské služby, AVE), tak municipality nebo veřejné účelové společnosti i menší zákazníci poskytující např. technické služby.

ZEBRA je vyráběna v krátké i dlouhé variantě s nosností do 3,5 tuny, je tedy možné ji řídit s řidičským oprávněním typu B. Vozidla jezdí rychlostí od 0,6 km/hod (například při zametání) až do 80 km/hod a díky širokému sortimentu nástaveb tak nabízí velké možnosti využití. Další konkurenční výhodou jsou nízké provozní náklady na užívání vozidla a široká distribuční síť poskytující servisní činnost.

„ZEBRA aktuálně nabízí modely splňující nejpokročilejší emisní normu EURO6 a již disponuje funkčním konceptem vozidla s alternativním pohonem a podstupuje další strategické kroky k získání konkurenční výhody v oblasti nízko emisních a bez emisních vozidel,“ říká Petr Řihák, majitel ZEBRA GROUP.  

E-mobilita je v automobilovém průmyslu vnímána jako trend, který bude mít zásadní dopad na vývoj celého odvětví. Proto je pro ZEBRA GROUP vývoj elektrického vozidla klíčový z hlediska udržení si konkurenční výhody. Odlišení vozidel ZEBRA od konkurence umožnilo společnosti prorazit na trhu a udržet si vysokou marži. Vzhledem k vysokým bariérám vstupu do odvětví je perspektiva rozvoje společnosti rozhodně slibná.

„ZEBRA GROUP je unikátní svým průnikem do relativně volné části atraktivního trhu a její byznys má potenciál růstu v běžném i tzv. high-tech segmentu užitkových vozidel. Od svého vzniku je společnost zisková a představuje tak zajímavou investiční příležitost,“ uvádí CEO Fundliftu Radek Musil.

Firma poptává financování na dokončení vývoje a uvedení na trh rozšířené produktové nabídky o vozidlo ZEBRA s alternativním pohonem. Získané prostředky budou využity na vývoj a zdokonalení elektromotoru, na homologaci vozidla a na přípravu jeho sériové výroby. Vývoj vozidla s alternativním pohonem představuje přirozenou reakci na již nyní vysokou poptávku po vozidlech tohoto typu, kdy ZEBRA GROUP registruje rostoucí zájem od řady stávajících i potenciálně nových zákazníků (např. od měst Praha, Pardubice, Ostrava, Brno, a další).

 

Napsat autorovi RSS

Vystudoval mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Pracoval v ekonomické a centrální redakci ČTK jako subeditor, později jako zpravodaj se zaměřením na energetiku. Jako šéfredaktor vedl zpravodajský server iUHLI.cz, který se zaměřoval na hnědouhelný sektor a energetiku. Je šéfredaktorem ekonomického a investičního portálu Roklen24.cz.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.