Co se děje v online světě každých 60 sekund?


07:26 • 25. července 2017

Tagy: Virtuální realita, Facebook, Twitter, Google, sociální sítě, média, YouTube, Internet

Virtuální realita se stala nepostradatelnou součástí života mnoha lidí. Ač si to mnozí nechtějí připustit, bez internetu, ale i bez sociálních médií, se často neobejdeme nejen v práci či při studiu, ale i ve svém soukromém životě. Kolik věcí si denně vyhledáme na Googlu a přidáme příspěvků na Facebook? Kolik zpráv denně pošleme přes sociální média a kolik zde umístíme fotek? Online svět vyrostl za poslední roky do enormních rozměrů, které vás překvapí.

Konzultantská společnost Smart Insinght zaměřující se na digitální marketing shromáždila globální data o tom, co se na internetu, a zejména pak na sociálních médiích, stane v 60 sekundách. Výsledek můžete vidět na následující infografice, kterou publikovala na svém webu.

Z dat za rok 2016 například vyplývá, že v jedné jediné minutě pošlou lidé přes aplikaci WhatsApp neuvěřitelných 29 milionů zpráv. To znamená 1,74 miliard zpráv za hodinu a 41,76 miliard za den. Ještě za rok 2015 to přitom bylo 20,8 milionu za minutu a v roce 2014 pak 12,5 milionu. WhatsApp je tak jedním z nejdynamičtěji rostoucím sociálním médiem.

Sociální média v grafech: O kolik času už vás připravila?

Za každých 60 sekund si lidé vyhledali 3,8 milionu termínů pomocí Googlu, přičemž ještě v roce 2015 to bylo o 0,7 milionu méně. Na Facebooku přibylo v roce 2016 každou minutu 3,3 milionu příspěvků, toto číslo se přitom od roku 2015 nezměnilo. O něco více vzrostl počet příspěvků na Twitteru (z 422 tisíc za minutu v roce 2015 na téměř 449 tisíc v roce 2016) a počet fotek umístěných na Instagram (z 55,5 tisíc za minutu na téměř 66 tisíc). Stoupá také objem uploadování videa na YouTube, velmi nepatrně pak roste počet zasílaných e-mailů.

Tyto počty dokazují, že online svět roste do obrovských rozměrů, přičemž za současný rok lze očekávat ještě značně vyšší čísla. Častější využívání internetu a sociálních médií však nemusí automaticky znamenat dobrou věc. Na stinné stránky virtuální reality upozorňuje například článek dvou ekonomů z Harward Business Review, který pojednává o nové studii, jejíž výsledky naznačují, že čím více využíváte sociální média, tím hůře se cítíte.

Ekonomie sociálních médií: Kdo na nich vydělává? A kolik?

 

 

RSS

Je studentkou Národohospodářské fakulty VŠE v Praze a spolupracovnicí Roklen24. Má ráda knihy, němčinu a filozofii Friedricha Nietzscheho. Zajímá se o behaviorální ekonomii.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.