DámeJídlo po americku? Uber mění trh

Společnost Uber přichází se svým potravinovým experimentem s názvem UberEats a míří s ní do San Francisca. Uživatelé si budou moci objednat z speciální nabídky svých oblíbených místních restaurací za paušální poplatek 3 dolary za dovoz.

Trh donášky jídel je však v San Franciscu velmi konkurenční. Spring a Spoon Rocket nabízejí patnáctiminutové čekací doby a DoorDash a Postmates zase doručují jídla ze špičkových restaurací. Uber tak doufá, že jim všem bude schopen konkurovat právě proto, že zkombinuje to nejlepší z každého – rychlá doba dodání jídel a to ze špičkových restaurací.

Uber k tomu potřebuje uzavřít dohody s několika kavárnami a restauracemi, pro začátek pouze v některých částech města. Uživatelé budou moci vybírat z několika vybraných položek, namísto úplného menu. Následně řidiči Uberu – ano, ti kteří přepravují cestující po celém městě – doručí objednané jídlo.

Firma tak má ambice změnit povahu trhu doručování jídel využitím své obrovské základny řidičů. Je možné ji totiž využít pro přepravu nejen jídla, ale také různých balíčků a maloobchodního zboží. Přesto, že Uber spolupracuje hned s několika partnery na různých produktech, právě UberEats je nejrozvinutějším projektem. Momentálně již působí na šesti různých trzích a to v San Franciscu, Los Angeles, New Yorku, Chicagu, Torontu a Barceloně.

Doposud se jedná o největší experiment společnosti na cestě k rozšíření portfolia svých služeb. Analytik společnosti Cowen upozornil dokonce na to, že Uber začal prezentovat ikonu odkazující na UberEats v horní části aplikace vedle jízdní ikony, která se v minulosti nacházela v dolní části.

Jinými slovy to myslí s doručováním jídla asi opravdu vážně. 

Newsletter