Bank of Japan ponechala sazby beze změny, kurz jenu oslabil nad 156,00 USDJPY. Dolar odevzdal včerejší zisky pod nad očekávání vyšší inflaci a obchoduje se zpět nad 1,0700 za euro. Koruna dnes zpevnila pod 25,10 za euro.

Facebook zklamal tržbami, jinak potěšil. V čem předstihl Čínu?

(Rozšířeno 11:12) Facebook svými kvartálními výsledky zklamal analytická očekávání na úrovni tržeb, ziskem je ale přesáhl a především oznámil silný růst uživatelů. Svůj účet na FB nyní kontroluje měsíčně více lidí, než má Čína obyvatel.

Společnost dosáhla zisku 42 centů na akcii na tržbách 3,54 miliardy dolarů. Dojem z čísel je tak smíšený vzhledem k očekávání: 40 centů na akcii a 3,56 mld. USD. Je to tak první případ, kdy Facebook nedosáhl svou úrovní tržeb na konsensus trhu. V prvním čtvrtletí loňského roku firma vydělala 35 centů na akcii při tržbách 2,5 mld. dolarů.

Denní počet aktivních uživatelů nicméně ke konci března meziročně vzrostl o 17 procent na 936 milionů. Počet měsíčních uživatelů pak vzrostl o 13 procent a dosáhl 1,44 miliardy, z toho většinu tvořili uživatelé mobilní aplikace, jichž bylo 1,25 miliardy.  Oba údaje překonaly konsensus trhu na úrovni 1,43 a 1,23 miliardy. CEO firmy Mark Zuckerberg popsal 1Q jako „dobré čtvrtletí a dobrý úvod roku“, především s ohledem na sílící mobilní segment.

Celkové tržby vzrostly meziročně o 42 procent a byly poznamenány silným dolarem, bez jehož dopadu by růst příjmů dosáhl 49 procent. Příjmy z reklamy, které jsou pro firmu klíčové, dosáhly 3,32 miliardy dolarů a mírně se tak v tradičně slabším úvodu roku snížily z 3,59 mld. v předchozím čtvrtletí. Podíl mobilních telefonů se v tomto ohledu zvýšil na 73 procent. Firma začala nabízet mobilní reklamu v roce 2012. Před rokem činil její podíl na celkových tržbách zhruba 59 procent. 

Facebook se snaží rozšířit své portfolio služeb, kam patří na příklad služba pro zasílání zpráv WhatsApp nebo služba pro sdílení fotografií Instagram. Zuckerberg uvedl, že FB umožní denně zaslání 45 miliard zpráv. Společnost kromě toho masivně investuje do datových center, aby mohla zajišťovat své služby a pokračovat v dlouhodobých projektech, které se týkají třeba virtuální reality nebo využití bezpilotních letadel.

Firma oznámila, že jí provozní náklady v prvním čtvrtletí stouply o 83 procent, náklady na výzkum a vývoj se zvýšily o 133 procent a výdaje na prodej a marketing se skoro zdvojnásobily. 

Newsletter