Startup Genster, první online nákupní a stylingová služba pro muže v České republice, uzavřel další kolo financování. Nově do něj vstupuje venture kapitálový fond Presto Ventures. Svoji investici navyšuje také Vojta Roček, který již do Gensteru investoval. Investice se pohybuje v řádech nižších desítek miliónů korun.
„Moc si ceníme důvěry našich investorů. S předchozí investicí od Vojty Ročka jsme ukázali, že je o službu zájem a že máme funkční business model. Nyní se budeme ještě více soustředit na růst. Zároveň budeme díky zpětné vazbě od našich klientů dál ladit náš produkt, aby čeští muži i nadále vypadali skvěle a šetřili svůj drahocenný čas,“ uvedla zakladatelka Gensteru Michaela Kloudová.
Dodala, že peníze Genster použije především na růst a rozvoj firmy, ale také na spuštění nových projektů v oblasti cirkularity. „Oblečení je poměrně špatně recyklovatelné a zároveň má nemalý dopad na životní prostředí. Ale s naší pomocí by některé kousky oblečení mohly najít ´druhý život´. Je přeci škoda, aby pouze zabíraly místo ve skříni, když můžou ještě někomu jinému skvěle posloužit,“ řekla Kloudová. „Všichni v Gensteru máme hlavy plnou nápadů a těšíme se, že teď můžeme začít ty nejlepší z nich realizovat – rychleji a lépe,“ dodala.
Genster sází na to, že muži často nemají rádi nakupování oblečení. Po vyplnění krátkého online dotazníku či telefonátu stylistky vyberou a nakoupí oblečení a vše zašlou až domů či do práce. Klient si vše pohodlně vyzkouší a nechá si jen to, co se mu líbí. Zbytek prostě pošle zpět a zanechá feedback, proč si věc nechal či nenechal. Díky sběru dat je pak každý další Genster Box lepší a více na míru. Nově mohou také klienti posílat zpět své zachovalé oblečení, které už nenosí.
„Za minulý rok jsme rozeslali přes 1400 boxů. Celkem 60 procent našich klientů se na nás obrací opakovaně. Nejvíce jsme oblékali především manažery a ajťáky., postupně se však přidávají i další profese jako kuchaři, stavaři či záchranáři. To vše nám ukazuje, že jdeme správným směrem,“ poznamenal spoluzakladatel projektu Ryan Cole.
V minulém roce se Genster rozrostl z pěti na 14 lidí, rozšířil výběr českých i zahraničních značek jako je např. Marks & Spencer nebo Cityzen, a začal experimentovat se znovu použitelnými balícími materiály. Mezi klienty najdeme například olympijského vítěze v pětiboji Davida Svobodu, Jirku Psotu ze startupu Yieldigo. „Být “in” je v dnešní době čím dál složitější. Míša se svým týmem přebírají odpovědnost v oblasti, která je pro spoustu mužů důležitá a složitá zároveň. Navíc je fajn podporovat produkt s tak silným růstovým potenciálem,” vysvětluje investor Vojta Roček.
Přemysl Rubeš, Managing partner Presto Ventures, vidí v Gensteru především velký růstový potenciál s ověřeným business modelem v zahraničí. „Online personalizace je dle nás ve fashion retailu budoucností. Podobný business model již navíc v západním světě funguje a zákazníci ve střední a východní Evropě na produkt netrpělivě čekají. Vzhledem k dosavadním výsledkům Genster dokázal, že právě tým okolo Míši Kloudové má tuhle službu v našem regionu mužům nabídnout.” upřesňuje Rubeš.
Startup Genster byl založen v únoru 2018 bývalou mediální manažerkou Unileveru Michaelou Kloudovou a spoluzakladatelem grafického studia Ask designers Ryanem Colem. Začínali ve třech lidech, nyní má firma 14 zaměstnanců a hledá další schopné IT odborníky a stylisty.