Evropské i americké výnosy klesají. Dolar ve ztrátě nad 1,0730 za euro. Koruna krátce zpevnila pod 25,10 za euro, následně obrátila do ztráty nad 25,15 za euro.

Google vs. Yahoo! 0:1

Dominance internetového vyhledávače Google zažila za minulý měsíc největší propad od roku 2009. Naopak společnost Yahoo! dosáhla v prosinci nejvyššího nárůstu podílu, což je pravděpodobně výsledek souboje o uzavření strategického partnerství s vyhledávačem Firefox. Ten dopadl právě ve prospěch Yahoo!.

Google byl doposud (od roku 2004) výchozím vyhledávačem pro uživatele Firefoxu ve Spojených státech. Tříletý kontrakt ovšem brzy vyprší a Mozilla již začala uzavírat smlouvy s jinými internetovými vyhledávači i mimo USA. Pro běžného uživatele prohlížeče Firefox to tak bude znamenat, že po zadání dotazu na vyhledávání budou automaticky přesměrováni na výsledky na internetové stránce Yahoo.

Finanční podmínky dohody nebyly zveřejněny a CEO společnosti Yahoo! Marissa Mayer pouze potvrdila, že toto obchodní partnerství přinese firmě dodatečný podíl na trhu. Šéfka Yahoo! se již delší dobu snaží prosazovat partnerství za účelem zvýšení návštěvnosti a tržeb.

Nejhledanější na Google pro rok 2014…

Podíl Google na americkém trhu webového vyhledávání klesl v prosinci na 75,2 procenta, přitom před rokem společnost ovládala 79,3 procenta. Pro porovnání, Yahoo! si podle analytika firmy StatCounter polepšila ze 7,4 procenta na 10,4 procenta. Google tak momentálně ovládá nejmenší podíl na trhu vyhledávání v USA přinejmenším od roku 2008, kdy společnost StatCunter začala tato čísla sledovat. Yahoo díky tomuto vývoji drží největší podíl od roku 2009.

Listopadová dohoda o nahrazení Googlu vyhledávačem Yahoo! v prohlížeči Firefox tak podle generálního ředitele společnosti StatCounter měla značný dopad na americký trh. Uživatelé Firefoxu reprezentují něco přes 12 procent amerických internetových uživatelů.

Newsletter