Hledáte pomoc, či práci? Oboje zařídí Robeeto

Vody soukromého podnikání na trhu práce nejen v České republice chce zásadním způsobem rozvířit nový projekt podnikatelky a investorky Simony Kijonkové, majitelky sítě výdejních míst Zásilkovna. Portál Robeeto.com, který bude spuštěn zítra, má být platformou, kde bude možné najít poskytovatele různých služeb, od hlídání dětí přes kadeřníky a fotografy až po manuální práce v domácnosti. Umožní vyhledat nejvhodnějšího pracovníka podle nastavených kritérií jako je cena, lokalita či kvalifikace.

Investoři mají ambici, že tento startup do tří let realizuje přes dva miliony objednávek. To je v průměru cca 1900 objednaných úkonů denně a vygeneruje zisk 140 milionů Kč. Robeeto se navíc zdaleka neplánuje zastavit pouze v Česku a na Slovensku, už v příštím roce by měl projekt zahrnout pět států a obsahovat databázi 100 tisíc pracovníků. „Do roku 2019 chceme dosáhnout toho, aby portál fungoval celkem v osmi zemích, sdružoval na 300 tisíc pracantů a dostal se na obrat až 730 milionů korun,“ uvedl CEO Robeeto.com Stanislav Koukal.

„Robeeto vnímám jako naprosto průlomový projekt, který má ambice změnit celé odvětví služeb. Může pomoci všem, kteří chtějí dělat to, co je baví, v čase, který chtějí práci věnovat,“ uvedla Kijonková. Upozornila přitom na to, že v tomto projektu mají šanci jinak obtížně zaměstnatelní lidé, jako jsou například maminky po mateřské dovolené, nebo lidé starší 55 let, lidé v invalidním důchodu, ale také čerství absolventi škol, kteří hledají, kde začít. „Do budoucna máme v plánu spolupráci se školami, oborovými organizacemi nebo neziskovým sektorem. Ve spolupráci se státní správou můžeme přispět k rozvoji regionů,“ doplnila.

Projekt „zároveň poskytne pomocnou ruku těm, kteří marně hledají někoho na pomoc s pravidelným úklidem, hlídáním děti nebo jednorázovým posekáním trávníku, překladem či doučováním v čase a místě, které jim vyhovuje,“ říká Simona Kijonková. „U každého profilu je také možné rozhodnout se podle referencí předchozích zákazníků. Aplikace rovnou ukáže, který pracant má čas právě tehdy, kdy se to hodí zákazníkovi.

Robeeto chce podle slov jeho CEO dostat více lidí do podnikání a pomáhat těm, jejichž aktivity právě stagnují, nebo těm, kteří zrovna obtížně hledají zákazníky. „Pracanti přesně vědí, kdy a kdo přijde, nebo za kým a kam mají jet, navíc nemusí řešit hotovost, komunikaci, účetnictví nebo vedení diáře,“ řekl Koukal.

Přestože portálů, založených na podobném principu v poslední době přibývá, Robeeto podle slov své zakladatelky „nevzniká proto, aby konkurovalo dosavadním projektům, ale chce sjednotit a zpřehlednit trh.“

Kijonková: SizeID řeší jeden z hlavních „fashion“ problémů

Newsletter