Hudební expert Shazam již brzy ve vašich hodinkách

Aplikace Shazam, jejímž úkolem je identifikovat hudební skladby, je podle vyjádření CEO firmy připravena v letošním roce představit verzi svých služeb i pro nositelná zařízení (tzv. wearables) a automobily.

Firma v nedávné době dokázala získat dodatečných 30 milionů dolarů, čím zvýšila své ocenění na 1 miliardu dolarů. Možná také díky nově nabitému kapitálu se tento rok rozhodla odbočit od své primární hudební služby, za účelem přetvoření se v efektivnější marketingovou platformu. CEO společnosti Rich Riley věří, že v letošním roce budou zažívat boom právě „nositelné technologické“ doplňky, a proto se společnost chystá vydat aplikaci zaměřenou právě na tato zařízení.

„Naše aplikace funguje v návaznosti na operační systémy iOS a Android a je tedy logické vydat se právě touto cestou. Ať už to budou hodinky, náramky, automobily, nebo snad televizory,“ potvrdil Riley na Mobile World Congress v Barceloně.

Uvedl také, že důraz bude kladen především na tzv. chytré hodinky, ale osobně by rád viděl verzi Shazamu i v autech. Elektromobily jsou horké téma již delší dobu především díky společnostem Apple a Google. Google má dokonce již za sebou zkoušku automobilu bez řidiče a obě firmy disponují operačními systémy s názvy CarPlay a Android Auto.

Pro Shazam jsou to velmi dobré zprávy, protože čím více zařízení, kde lze spustit iOS a Android, tím větší možnosti růstu pro Shazam. Firma se zaměřuje na identifikací písní pro uživatele, kteří si je následně mohou poslechnout díky další velmi oblíbené aplikaci Spotify a nebo je zakoupit online. Společnost obrátila svou pozornost také na reklamu, kde umožňuje svým uživatelům identifikovat konkrétní televizní reklamu a přijímat obsah vztahující se k produktu.

Tim Cook: Apple Watch poslouží i jako klíče od auta

Další nedávno představenou funkcí je umožnění naskenování tištěné položky, čímž uživatel následně obdrží recenzi obsahu, jeho promo. Podle ředitele společnosti je cílem do budoucna rozšířit tuto funkci i na položky jako jsou nápojové plechovky, auta, nebo recepty.

Výzvou pro Shazam ovšem bude přizpůsobit aplikaci menším obrazovkám, které se vyskytují například u již zmíněných hodinek. Zatím nebyly zveřejněny žádné podrobnější informace o plánovaném technickém provedení, Riley pouze uvedl, že se aplikace bude s největší pravděpodobností soustředit kolem jedné nebo dvou klíčových funkcí. Z důvodu omezení se také zamýšlel nad tím, co by uživatelé rádi využívali. Zajisté je to základní tlačítko na rozpoznání písně, ale co potom? Zakoupení písně, text, nebo snad zhlédnutí videa? Potenciál je velký, tak se necháme překvapit, co si pro nás Shazam připraví.

Bilionové jablko. Morgan Stanley o „časové“ hodnotě Applu

Newsletter