Dolar po krátkém dopoledním zpevnění opět oslabuje vůči euru i v dolarovém indexu. Obrat eura proti dolaru pomáhá měnám regionu. Koruna umazává část předchozích ztrát.

Moje kára, tvoje kára

Americká automobilová společnost Ford dělá pro své zákazníky vše, co jim vidí na očích. Důkazem toho je poslední nápad, který rozjíždí ve Spojených státech a v Británii. Nejde o nic jiného, než o program sdílení vozu.

Pilotní verze tohoto programu se uskuteční v šesti amerických městech a v Londýně. Je určen pro ty, kteří jsou součástí úvěrového systému Ford Motor Credit. V jeho rámci tak bude možné poskytnout své auto k pronajmutí případným zájemcům.

„V dnešní době si všímáme toho, že spousta lidí nechce vlastnit vůz. My, jakožto společnost s výraznou historií, tak chceme vyjít svým zákazníkům vstříc a co nejvíce jim pomoci,“ řekl pro server CNBC Mark Fields, výkonný ředitel společnosti Ford Motor. „Faktem je, že zákazníci, obzvláště ty z velkých měst, chtějí snadný přístup, a ne přímo vlastnictví,“ dodal.

V USA má celý program pod palcem sanfranciský startup Getaround, který v počátku plánuje zahrnout 14 tisíc klientů úvěrového systému automobilky. V Británii pak celou akci vede easyCar Club, součástí by mělo být až 12 tisíc zákazníků.

„Můj pradědeček pomohl dostat tento svět na kola,“ řekl výkonný předseda společnosti Bill Ford. „Naše dnešní vize je celá o expanzi prostřednictvím využití vyspělých technologií a nových podnikatelských plánů,“ prozradil pravnuk zakladatele společnosti.

Samotná akce Fordu přichází v době, kdy se většina automobilek potýká s problémem v podobě konkurence služeb jako je Uber či Lyft. Ty právě dělají automobilovým magnátům vrásky na čele, jelikož díky své nízkonákladovosti a dostupnosti jsou nejen konkurencí běžným taxi službám, ale zároveň mají dopad i na prodeje nových vozů. To potvrzuje i studie společnosti AlixPartners, která ukázala, že 4,9 milionů lidí po celém světě se angažuje v programech společného sdílení aut. Očekává se, že toto číslo by do roku 2020 mělo dosáhnout až 26 milionů.

Proč se tedy připojil i Ford? První důvod je ten, že chce nalézt další způsob, jak rozšířit klientskou základnu. Stejně tak je cílem vyslyšet volání naprosté většiny automobilistů, kteří se snaží všemožným způsobem zredukovat své měsíční náklady na provoz.

Newsletter