Nenávist a láska amerických spotřebitelů

Podle výsledků studie společnosti Harris Interactive, jež se zabývá průzkumem trhu, mají američtí občané ze všech společností nejméně v lásce investiční banku Goldman Sachs. Naopak nejoblíbenější firmou je řetězec supermarketů Wegmans Food Markets, na druhém místě pak Amazon.

Společnost Harris se ve svém průzkumu zaměřila na 100 nejvýraznějších společností napříč všemi segmenty americké ekonomiky. V rámci tohoto seznamu pak 27 000 respondentů hodnotilo jednotlivé podniky na základě jejich oblíbenosti. Stejně tak navrhovali i další firmy, jejichž expozice na trhu je dostačující na to, aby byly do seznamu zařazeny.

Hodnocení seznamu začíná úrovní 80 bodů a více, kde se zařadily ty nejlepší společnosti. První Wegmans získala 84,36 bodů, Amazon 83,72 a třetí Samsung 81,98. Naopak ty ve výsledku nejhorší se pohybují v rozmezí 55 až 64 bodů. Poslední Goldmans Sachs získala 55,07 bodů, předposlední pojišťovna AIG 55,23 a třetí od konce byla kabelová společnost Dish Network se ziskem 58,07 bodů. Kritické hodnoty pod 50 bodů nedosáhla žádná z vybraných společností.

„Americká veřejnost je přesvědčena, že reputace jednotlivých společností hraje důležitou roli a zasahuje i do samotného spotřebitelského rozhodování. Výsledek letošního roku jasně ukazuje, že si více jak polovina americké veřejnosti aktivně vyhledává informace o firmách, jejichž jméno zaslechnou, či přímo spotřebovávají jejich produkty. 36 % z dotázaných respondentů pak uvedlo, že zažili situaci, kdy se potom, co se dozvěděli více o činnosti některé společnosti, rozhodli nespotřebovávat její produkty či služby“, přepisuje výstup studie server Business Insider.

Z hlediska oblíbenosti jednotlivých oblastí ekonomiky vítězí na celé čáře technologický sektor. Finanční segment pak lehce předhonil tabákový průmysl a vládní sektor. Během posledních dvou let si pak podle studie finanční domy polepšily o více jak 35 %.

Newsletter