Adidas otevře vysoce automatizovanou továrnu v USA

Německý výrobce sportovního oblečení a obuvi Adidas otevře příští rok továrnu ve Spojených státech u města Atlanta, kde budou většinu produkce zajišťovat roboti. Řekl to dnes člen představenstva Adidasu Eric Liedtke. Půjde o závod podobný vysoce automatizované továrně v jihoněmeckém Ansbachu, kde firma nedávno zahájila výrobu.

Adidas do roku 1993 uzavřel devět ze svých deseti německých továren a v rámci globalizace přesunul většinu produkce z Evropy do Asie, zejména Číny a Vietnamu. S pokrokem robotiky a automatizace ale začínají výrobci spotřebního zboží tento trend obracet, aby se přesunuli blíže k zákazníkům a omezili dopady rostoucích mezd v Asii a velkých přepravních vzdáleností na své náklady.

Nové továrny v Ansbachu a u Atlanty by měly vyrábět půl milionu párů bot ročně. „Umožní nám to vytvářet zboží pro zákazníky, se zákazníky a tam, kde zákazníci žijí, v reálném čase,“ řekl Liedtke, jehož citovala agentura Reuters. Americká továrna bude zaměstnávat kolem 160 lidí.

Nové továrny nebudou masovou produkci z Asie nahrazovat, ale spíše doplňovat, uvedla firma. Adidas nyní vyrábí v Asii kolem 300 milionů párů obuvi ročně a chce-li držet krok s tempem růstu poptávky, musí mít každoročně dvě nové továrny.

Konkurenční společnost Nike, která většinu svého zboží rovněž vyrábí v Asii, loni uvedla, že bude napříště více produkovat doma, tedy v USA. Firma chce vytvořit ve Spojených státech v příštím desetiletí kolem 10.000 pracovních míst.

Newsletter