Adobe kupuje TubeMogul za 540 milionů USD

Softwarová společnost Adobe Systems Inc. koupí reklamní společnosti TubeMogul Inc. za zhruba 540 milionů USD (13,4 miliardy Kč). Tvůrce programů jako Photoshop a Acrobat tak získá silnější pozici na rapidně rostoucím trhu s reklamou ve videonahrávkách na internetu.

TubeMogul umožňuje inzerentům prostřednictvím svého softwaru kupovat reklamní prostor ve videonahrávkách. Platforma pro nákup reklamy se stane součástí digitální marketingové divize Adobe, která nabízí podnikům nástroje k analyzování jejich působení na zákazníky a pro správu obsahu sociálních médií.

Adobe za jednu akcii TubeMogul nabídla 14 dolarů. To ve srovnání se středeční závěrečnou cenou akcií představuje zisk 82,5 procenta. Akcie TubeMogul od počátku letošního roku klesly o téměř 44 procent.

Reklamní technologické firmy, jako TubeMogul, Rocket Fuel a Tremor Video, čelí tvrdé konkurenci od internetových inzertních gigantů, jako Facebook a Google. Tyto firmy, stejně jako Twitter, v posledním roce sázejí na video, tedy formát, ve kterém jsou inzerenti ochotní platit příplatky za několik sekund soustředěné pozornosti uživatelů, napsala agentura Reuters.

Newsletter