Berlín: Skandál VW německou ekonomiku nepoškodí

Skandál kolem měření emisí, který vyšel najevo v automobilce Volkswagen, německou ekonomiku nepoškodí, pokud vedení automobilky a politici věc rychle a komplexně vyřeší. Řekl to dnes německý vicekancléř a ministr hospodářství Sigmar Gabriel.

„Je na politicích, aby se snažili zajistit, že nebudou ohrožena pracovní místa 600.000 zaměstnanců této společnosti na celém světě,“ řekl Gabriel novinářům podle agentury Reuters.

Po vypuknuti skandálu se minulý týden objevila tvrzení, že skandál Volkswagenu je krizí, která ohrožuje německou ekonomiku v jejím jádru, poškodí značku Made in Germany a ohrozí i ostatní německé vývozce. Podobné obavy vyjádřili například prezident ekonomického institut DIW Marcel Fratzscher nebo šéf kolínského institutu IW Michael Hüther.

VW „dojel“ na regulaci, která těší Kreml

Skandál kolem Volkswagenu vypukl 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí koncern obvinila, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Koncernu za tyto podvody v USA hrozí pokuta až 18 miliard dolarů (436 miliard Kč). Skandál začaly vyšetřovat i některé evropské země a na firmu byla podána řada žalob.

Nový šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller dnes oznámil, že skupina plánuje upravit naftové automobily, které byly v minulosti vybaveny softwarem umožňujícím manipulovat s testy emisí. V rámci „komplexního plánu“ řešení skandálu s falšováním testů hodlá Volkswagen majitele těchto vozů v příštích dnech kontaktovat.

Proč kauza Volkswagen bude likvidační: Nový Lehman Brothers?

Volkswagen minulý týden přiznal, že software umožňující manipulovat s výsledky testů emisí instaloval do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě. Česká Škoda Auto, která je součástí koncernu, v pondělí oznámila, že manipulace s emisemi naftových motorů zahrnují zhruba 1,2 milionu vozů s její značkou.

Newsletter