Česká spořitelna startuje školení pro zaměstnance ve VR

Se začátkem června startuje první vlna školení zaměstnanců České spořitelny, které bude jako důležitý prvek využívat virtuální realitu. Školení je zaměřeno na pracovní postupy při práci s hotovostí na pobočce. Vývoj virtuálního prostředí odstartoval v lednu tohoto roku a je výsledkem spolupráce několika týmů uvnitř České spořitelny a společnosti Cleverlance, která dodala kompletní technologické řešení.

Aplikace byla vytvořena podle scénářů, které navrhli sami školitelé České spořitelny. Jedná se zejména o postupy, které se hůře popisují tradiční cestou psaných instrukcí a je tak těžší se je naučit. VR aplikace od Cleverlance má zaměstnancům k efektivnější výuce pomoci svým interaktivním přístupem “slyším, vidím, dotknu se”. V rámci školení se zaměstnanci setkají s moduly jako “vklad, výběr, kontrola bankovek nebo uzavření pokladny”. Aplikace obsahuje i testovací moduly, ve kterých si budou moci zaměstnanci ověřit, do jaké míry si nacvičované procesy osvojili.

„Od zavedení VR technologie do procesu školení očekáváme zejména zefektivnění a snížení nákladů na školení. Aplikace doplní a obohatí úvodní školení s lektorem a po jeho absolvování si pracovník banky může kdykoliv pomocí VR headsetu jednotlivé moduly sám zopakovat. V dalším stupni bychom chtěli zavést formát vzdáleného školení, kdy se zaměstnanec nebude muset ani osobně setkávat se školitelem. VR školení je v bance vítanou inovací a pokud se osvědčí, rádi bychom ho přenesli i do dalších oblastí vzdělávání. O prvotním úspěchu svědčí, že o školení je mezi zaměstnanci už nyní enormní zájem,” říká Robert Šourek, Customer Journey Expert v České spořitelně.

Vývoj aplikace probíhal od ledna 2020 a celý projekt zastřešoval tribe asistované kanály v České spořitelně.

„Kvůli situaci kolem koronaviru jsme všechny schůzky s klientem přesunuli do on-line prostoru, a naši kolegové pracovali z domova, takže virtuálně v podstatě probíhal i samotný vývoj. Zajímavé pro nás bylo i to, že virtuální prostor, ve kterém se všechna školení odehrávají, je věrnou kopií skutečné pobočky České spořitelny v Benešově, kterou jsme tak museli kompletně vytvořit,” dodává Executive Director for Solutions Delivery v Cleverlance Jiří Voldán.

Newsletter