ČOI si kvůli stížnostem posvítila na Penny Market a Albert

Česká obchodní inspekce (ČOI) provedla na základě četných stížností zákazníků kontroly v obchodních řetězcích Penny Market a Albert. Porušení předpisů zjistili inspektoři ve třech prodejnách. Penny Market neinformoval ve dvou obchodech spotřebitele o aktuální ceně výrobků a současně v jedné z nich účtoval zlevněné zboží za cenou původní, tj. nesníženou. V prodejně Albert zase bylo spotřebiteli vráceno při platbě 500 Kč bankovkou o 40 Kč méně, než bylo účtováno pokladnou. O výši pokut bude rozhodnuto ve správním řízení. ČOI o tom dnes informovala v tiskové zprávě. Vyjádření řetězců ČTK zjišťuje.

„Spotřebitelé by si toto či podobné jednání neměli nechat líbit a okamžitě by měli žádat nápravu. Prodávající je povinen ceny správně účtovat, a to ve výši uvedené u zboží, v případě akčních nabídek v souladu s deklarovanými cenami,“ uvedl ředitel inspektorátu ČOI pro Středočeský kraj a Prahu Jan Štěpánek.

Inspekce obdržela řadu stížností od spotřebitelů, ve kterých poukazovali například na neoznačování nabízeného a prodávaného zboží cenami či chybné účtování zakoupeného zboží. Prohřešky se týkaly také informací o slevách zboží či neodpovídajícího účtovaní ceny zboží po odečtení deklarované slevy.

Inspektoři v létě zkontrolovali celkem 22 provozoven a zjistili porušení předpisů ve třech z nich. „Relativně pozitivním zjištěním je, že i přes zjištěné nedostatky je dodržování právních povinností vůči spotřebitelské veřejnosti v těchto řetězcích (například ve srovnání s provozovnami typu večerek a minimarketů) na vyšší úrovni,“ dodal mluvčí ČOI Jiří Fröhlich.

Newsletter