Google zaostal příjmy při poklesu ceny za reklamu

Příjem americké internetové společnosti Google stoupl ve 4. čtvrtletí o 15 procent a dosáhl 18,1 miliardy dolarů. Vyplývá to z dnes zveřejněných výsledků firmy, která provozuje největší internetový vyhledávač na světě. V souvislosti s nižším růstem zisků z reklamy, která tvoří značnou část výdělků společnosti, byl příjem nižší, než očekávali analytici. 

Akcie firmy v prodlouženém obchodování klesly o 3,5 procenta na 493 dolarů za kus. Analytici oslovení agenturou Reuters odhadovali, že příjmy internetové firmy dosáhnou 18,46 miliardy. Ve stejném období minulého roku utržil Google 15,71 miliardy. 

Pomalejší růst podle Reuters souvisí s nevýhodnou situací na trhu měn a zejména s příjmy z online reklam. Google dnes uvedl, že průměrná cena za jedno kliknutí na reklamu poklesla o tři procenta, zatímco celkový počet kliknutí na reklamy, z nichž má společnost příjem, vzrostl o 14 procent. V přechozích třech čtvrtletích loňského roku však byl tento nárůst vyšší, nejvíce činil 26 procent.

Newsletter