Každý se snaží pomoci v boji proti šíření nového koronaviru jak může. Společnost CNS, která provozuje call centra InspiroTec hlásí, že má volné kapacity a nabídne pomoc zdarma. Česká republika se potýká s mnoha volajícími, kteří chtějí radu, co mají například po návratu z rizikových oblastí dělat, nebo kam mají jít na testy.
Veřejná linka 1212, která má sloužit jako infolinka pro lidi s podezřením na onemocnění COVID-19, naráží na své kapacitní možnosti a lidé se na ní nemusejí dovolat. „Nabízíme tedy pomoc v podobě volných kapacit zaměstnanců, kteří pracují v našich call centrech. Dokážeme se se napojit na systémy laboratoří a komunikovat výsledky lékařům a stejně tak sdělovat informace pacientům, kteří si o ně zavolají na naši zelenou linku. Máme personál se zdravotnickým vzděláním, takže nejde o neodborné pracovníky,“ vysvětluje Jakub Voleman ze společnosti CNS.
Firma CNS chce tímto způsobem uvolnit ruce subjektům ve zdravotnictví od činností, které jim brání v samotném výkonu jejich zaměření, tedy v poskytování potřebné zdravotní péče. Call centra InspiroTec dokáží obsloužit až 3 500 hovorů denně.