Interbrand: Nejcennější značkou světa zůstává Apple

Nejcennější značkou světa zůstává Apple. Hodnota této značky letos stoupla o pět procent na více než 178 miliard dolarů (4,3 bilionu Kč), ačkoli firma Apple začala vykazovat pokles odbytu populárních telefonů iPhone. Vyplývá to z žebříčku stovky nejcennějších značek světa, který dnes zveřejnila výzkumná společnost Interbrand.

Na druhém místě zůstala značka Google, jejíž hodnota stoupla o 11 procent na více než 133 miliard dolarů. Třetí místo si udržela Coca-Cola navzdory poklesu hodnoty o sedm procent na 73,1 miliardy dolarů. Na paty jí ale šlape značka Microsoft, jejíž hodnota se zvýšila o osm procent na 72,8 miliardy dolarů.

Německá značka Volkswagen se v žebříčku propadla ze 35. místa na 40. příčku, její hodnota se snížila o devět procent na 11,4 miliardy dolarů. Volkswagen, jehož součástí je česká Škoda Auto, je největší automobilkou v Evropě. Potýká se však s negativními dopady skandálu kolem manipulací s testy emisí.

Společnost Interbrand do výpočtu hodnoty značek zahrnuje například finanční výsledky produktů a služeb nabízených pod danou značkou či vliv značky na zákazníka. Hodnotou značek se zabývá také výzkumná firma BrandZ, v jejímž žebříčku byl letos Apple na vedoucí pozici vystřídán Googlem, upozornila agentura DPA.

Deset nejcennějších značek světa:

Pořadí Značka Hodnota značky (2016,v miliardách dolarů) Meziroční změna hodnoty (v procentech)
1. Apple 178,12 +5
2. Google 133,25 +11
3. Coca-Cola 73,10 -7
4. Microsoft 72,80 +8
5. Toyota 53,58 +9
6. IBM 52,50 -19
7. Samsung 51,81 +14
8. Amazon 50,34 +33
9. Mercedes-Benz 43,49 +18
10. GE 43,13 +2

Zdroj: Interbrand

Newsletter