Kybernetický útok připravil 20.000 klientů Tesco Bank o peníze

Zákazníci britské finanční společnosti Tesco Bank se stali terčem útoku kybernetických podvodníků, kterým se podařilo přesunout peníze ze zhruba 20.000 účtů. Informovala o tom dnes firma, která je bankovní divizí největšího britského maloobchodního řetězce Tesco. Slíbila, že vzniklé finanční ztráty zákazníkům nahradí.

Tesco Bank spravuje zhruba 136.000 běžných účtů. Firma v reakci na útok zastavila veškeré internetové transakce, zákazníci nicméně mohou dál používat platební karty k nákupům i k výběru hotovosti.

„Veškeré finanční ztráty plynoucí z těchto podvodných aktivit převezme banka,“ uvedl generální ředitel společnosti Benny Higgins. „Zákazníkům nehrozí žádné finanční riziko,“ dodal.

Podle Higginse firma během víkendu zaznamenala podezřelé aktivity u zhruba 40.000 účtů, peníze se útočníkům podařilo převést ze zhruba poloviny z nich. „Domníváme se, že částky, které zmizely, jsou relativně nízké, stále na tom ale pracujeme,“ uvedl Higgins.

Celkové náklady na odškodnění zákazníků budou podle Higginse představovat částku „velkou“, ale ne „obrovskou“. Agentura Reuters nicméně upozorňuje, že i v případě omezených finanční dopadů hrozí společnosti Tesco Bank výrazné poškození pověsti.

pmh hej

Newsletter