Dolar postupně umazává ranní ztráty, a to jak proti procyklickým měnám, tak i v dolarovém indexu. V případě eurodolaru působí nejen dolarový obrat, ale i evidentní plošný výprodej eura. Oslabující euro proti dolaru nijak nezatěžuje měny regionu. Ty sílí, včetně koruny, která se obchoduje pod hranicí 26,15 za euro.

LEO Express po obnovení Locomore hledá další zaměstnance

Již měsíc provozuje LEO Express obnovené spojení Locomore mezi Berlínem a Stuttgartem. Společnost hlásí velký zájem ze strany cestujících a podle informací partnera FlixBus více než 80% obsazenost spojů. Plánuje spojení s Prahou a hledá v Česku pro německou linku zaměstnance na celou řadu pozic.

„Začátek provozu je spojen zejména s optimalizací provozu a zefektivnění procesů. To se zatím daří, ale pracujeme dále na personálním posílení a nabíráme další zaměstnance,“ říká Peter Köhler, generální ředitel LEO Express.

Čísla prodejce FlixBus vysoký zájem o linku Locomore Berlín – Stuttgart potvrzují, v současné době eviduje obsazenost více než 80 %. „Nadále pracujeme na tom, abychom společně s partnerem FlixBus zajistili cestujícím atraktivní dopravní službu s kvalitním servisem,“ říká Köhler.

Německý trh představuje pro společnost LEO Express velký potenciál, proto chce propojit německý a český provoz a dále expandovat v Německu. V současné době proto hledá LEO Express v České republice i Německu další členy provozního personálu. „Jedná se o celou škálu pracovních pozic. Hledáme průvodčí, vlakvedoucí, strojvedoucí, techniky a další, kteří by měli zájem účastnit se našeho vstupu do Německa,“ dodává Köhler.

LEO Express spolu se společností FlixBus obnovil provoz Locomore 24. srpna tohoto roku. Stalo se tak po převzetí vybrané části aktiv insolventní společnosti Locomore, podstatné části zaměstnanců včetně zakladatelů Locomore a vozidel. Prodej lístků a marketing zajišťuje společnost FlixBus, LEO Express v novém modelu Locomore zajišťuje provoz a údržbu.

LEO Express tímto potvrdil plány budovat evropskou multimodální dopravní síť. Doprava se kvůli odlišným národním regulacím rozvíjela separátně v jednotlivých evropských státech. Expanze společností LEO Express bez ohledu na hranice států ukazuje cestu pro vytvoření skutečně jednotného evropského dopravního trhu. Proto LEO Express vyzval ministra dopravy Dana Ťoka k ukončení objednávky expresního segmentu mezi Prahou a Berlínem. Spojení je součástí tzv. Ex3 mezi Berlínem – Prahou – Vídní/Bratislavou. „Cestující mezi Prahou a Berlínem si zaslouží jiný standard, než jim v současné době platí stát. Bohužel objednávka takových služeb blokuje náš vstup na trasu,“ říká Peter Köhler.

Železniční doprava je nejvíce udržitelný a ekologický způsob veřejné dopravy. Rozvoj osobní dopravy na železnici je proto dobrou zprávou pro cestující, evropskou ekonomiku i životní prostředí. „Rovněž evidujeme zvýšený zájem o železniční dopravu v Česku a na Slovensku. Stále více mladých lidí dává přednost jízdě vlakem soukromých dopravců. Zájem je také o naše návazné služby v oblasti door to door. Například služba Odvoz na pražské letiště, kterou jsme spustili v polovině července, již obsloužila téměř 5 tisíc cestujících, z nichž 10 % využilo možnost vyzvednutí na adrese. Když už jedou lidé autem, stále častěji si auto půjčují – například přes naši carsharingovou platformu SmileCar“ doplňuje Köhler.

V letošním roce plánuje společnost zahájit železniční provoz také v Polsku, kde již nyní nabízí autobusové a minibusové spoje po celé zemi. V současnosti čeká na administrativní povolení ze strany polského regulátora. 

Newsletter