Bank of Japan ponechala sazby beze změny, kurz jenu oslabil nad 156,00 USDJPY. Dolar odevzdal včerejší zisky pod nad očekávání vyšší inflaci a obchoduje se zpět nad 1,0700 za euro. Koruna zpevnila pod 25,15 za euro.

Luxus přichází na chuť rozšířené a virtuální realitě

Rozšířená a virtuální realita jsou v poslední době velmi často skloňovanými pojmy. Protože se jejich význam liší, měli bychom úvod věnovat právě definicím těchto hojně zaměňovaných výrazů. Význam vyplývá již z oněch pojmenování.

„Pod rozšířenou realitou si můžeme představit klasickou realitu tak, jak ji známe, doplněnou o virtuální objekty. V praxi může jít například o tvář zákazníka či jeho postavu, na kterých mu ukazujeme, jak by vypadal v námi nabízených produktech. Virtuální realitou pak myslíme prostředí, které je zcela vytvořeno uměle a zprostředkuje člověku vstup do jakési jiné dimenze,“ vysvětlil Vít Endler, podnikatel a spolumajitel česko-slovenského start-upu Virtooal.com.

Obě zmíněné reality se momentálně rozvíjejí raketovým tempem a jejich kombinace se dříve či později stane nedílnou součástí našich životů. V České republice již existuje také Asociace virtuální a rozšířené reality shlukující společnosti a odborníky, kteří se těmito technologickými pokroky zabývají, a které je projekt Virtooal.com členem. České společnosti jsou v mnoha případech technologicky schopné konkurovat i světovým firmám a startupům, je však nezbytné zapracovat na propagaci a expanzi do zahraničí.

V českém prostředí je to právě například start-up Virtooal.com, který se ve spolupráci s firmou Dermacol snaží technologický vývoj posunout. V rámci partnerství firmy spolupracují na vývoji technologie rozšířené reality pro dekorativní kosmetiku. Dermacol nasadil virtuální zrcadlo od Virtooal ve svém vlastním e-shopu. Jeho zákazníci tak budou moci jako první vyzkoušet nové technologické vychytávky, které společně vyvinou.

Obecně lze říci, že zejména v kosmetice je rozšířená realita velmi dobrým pomocníkem. Dokáže zprostředkovat velké množství kombinací jednotlivých produktů, které je daleko větší, než je možné zajistit v kamenných obchodech. „Hodně se rozšířená realita využívá také při prodeji brýlí, které je možné velmi reálně zobrazit na fotografii jakéhokoliv obličeje a také ve 3D simulaci. Zákazník si tak může brýle vyzkoušet v pohodlí domova a využít také následného servisu e-commerce obchodu,“ řekl Vít Endler, podnikatel a spolumajitel česko-slovenského start-upu Virtooal.com.

Zobrazování produktů je čím dál lepší a věrnější, aby si zákazník dokázal živěji představit, co si kupuje, a to vše s kombinací nekonečného regálu. „Samozřejmě lepší vizualizace produktu znamená nižší vratkovost zboží a lepší konverzní poměr, tím pádem nižší náklady,“ dodal Vít Endler, podnikatel a spolumajitel česko-slovenského start-upu Virtooal.com.

Pokud se podíváme na využití virtuální reality v módě a kosmetice z jiného úhlu, světovým průkopníkem je určitě také značka Gucci, která zařadila do své kampaně virtuální realitu trochu jiným způsobem. Ve svých buticích vyvěsila soubor obrazů, z nichž bylo možné se dostat pomoci naskenování speciálního kódu ke katalogu ale taky do těchto obrazů mohli návštěvníci pomocí virtuální reality vstoupit.

Newsletter