Mercedes loni mezi prémiovými značkami předstihl v ČR BMW i Audi

Nejprodávanější prémiovou značkou v Česku se loni stal Mercedes Benz, který odsunul na druhé místo BMW a na třetí Audi. Mercedes zvýšil prodej o 56 procent na 7518 osobních aut, což je o 1000 vozů více, než nejbližší konkurent. Na pomyslný trůn se značka vrátila po devíti letech. Vyplývá to z údajů Svazu dovozců automobilů.

„Rozšiřující se nabídku modelů doplnil Mercedes v minulých letech o progresivní design, aplikaci nových technologií a současně zachoval tradiční hodnoty značky. Díky tomu nachází cestu ke stále většímu počtu zákazníků. Velkému zájmu se v minulém roce těšily kompaktní modely A, B, GLA a CLA,“ podotkl mluvčí Mercedesu v ČR Jan Kuhn.

Druhá BMW, která dominovala v předchozích čtyřech letech, rostla jako jediná z velké trojky pomaleji než celý trh. Zvýšila odbyt o 9,6 procenta na 6452 vozů. Třetí Audi rostla o 26,7 procenta na 6361 prodaných vozů.

Prémiovým značkám se nejvíce dařilo ve stále populárnějším segmentu sportovně užitkových vozů SUV. BMW a Audi prodaly v této třídě téměř polovinu všech aut, Mercedes pak asi 30 procent.

Dařilo se i luxusním značkám. Bentley zvýšil odbyt o 138 procent na 38 prodaných aut a Rolls-Royce o 31 procent na 17 vozů. Ferrari prodej mírně klesl o dva vozy na 58 aut, Maserati naopak posílilo o 30 procent na 82 vozů. Porsche zvýšilo prodej o 3,5 procenta na 356 aut.

Český automobilový trh zaznamenal celkově loni rekordní rok. Prodej vzrostl o 12,5 procenta na téměř 260.000 osobních vozů.

Newsletter