Americké výnosy odevzdávají část včerejšího růstu ve středních a dlouhých splatnostech. Dolar proti euru oslabil směrem k 1,1300 EURUSD. Procyklické měny bez výraznějšího směru. Z měn regionu je v zisku forint, koruna mírně slabší nad 25,45 za euro.

Na Sport1 a Sport2 se schyluje k nejdramatičtějšímu finále formule 1 za posledních deset let

Zdroj: Pexels

Před posledními dvěma velkými cenami formule 1 shrnuje komentátor Tomáš Richtr dosavadní průběh mimořádně napínavé sezóny a nastiňuje, jak by koncovka letošního šampionátu mohla dopadnout.

Takhle vzrušující vyvrcholení boje o titul mistra světa formule 1 už pohříchu několik let nezažila. Podle hesla že dobrá sezona je ta, ve které se o titul bojuje až do posledního závodu, si můžeme vybavit tu v roce 2016. Ale to byl boj o titul jezdců jediného týmu: kolegů Lewise Hamiltona a Nika Rosberga. Jinak bychom museli zpět až k ročníkům 2012 a 2010, kdy o titul bojovali Fernando Alonso a Sebastian Vettel. Rok 2010 byl obzvlášť infarktový, protože před posledním závodem v Abú Dhabi vedl Fernando Alonso před Markem Webberem a Sebastianem Vettelem. Titul ale slavil původně třetí Vettel! Začalo tím čtyřleté dominantní období Red Bullu, které od roku 2014 vystřídala sedm let trvající dominance Mercedesu.

Letošní šampionát je tak naprostou revolucí. Nejenže nedominuje jeden konkrétní tým. Tedy ani Mercedes, ani jeho největší soupeř Red Bull. Ale oba týmy mají brilantní piloty v osobě Lewise Hamiltona na straně jedné a Maxe Verstappena na straně druhé. A vyrovnané je to v průběhu celé sezony, tedy v uplynulých dvaceti velkých cenách. Celkem pětkrát došlo k výměně na prvním místě průběžného pořadí mezi Verstappenem a Hamiltonem. A hlavně: jen jednou jedinkrát, po VC Rakouska, byl bodový rozdíl větší, než kolik se uděluje bodů za jedno vítězství.

Do konce sezony zbývají už jen dvě velké ceny: vůbec první závod v saúdskoarabské Džiddě a VC emirátu Abú Dhabi, kde se pro letošek výrazně upravil okruh. Takže dvě velké neznámé. Verstappen vede šampionát o osm bodů a naopak Mercedes vede mezi týmy o pouhých pět bodů. Rozdíly jsou to tak malé, že každé zaváhání teď bude velmi, velmi drahé. Kdo má ale do dvou posledních velkých cen lepší vyhlídky?

Vůz formule 1 potřebuje kvalitní, efektivní a stabilní aerodynamiku, dobrý motor a skvělého pilota. Piloty mají Mercedes a Red Bull skvělé. Celkově vzato měl aerodynamiku v první polovině sezony lepší Red Bull, v druhé polovině letošního šampionátu je naopak lepší Mercedes. Srdcem monopostu však je jeho motor. Každý jezdec přitom má podle pravidel k dispozici tři motory na sezonu, Hamilton ovšem už jede s pátým. Pokaždé, když pilot použije nový motor, který už je přes limit, dostane trest na startu daného závodu. Hamilton si svoje penalizace poctivě odpykal a nyní má k dispozici motot, který má za sebou jen jeden jediný závod. A motor, který musí vydržet už pouze dvě velké ceny, lze trochu víc potrápit, a tím pádem z něj dostat více výkonu.

Red Bull se může spolehnout na mimořádně stabilního a rychlého Maxe Verstappena, který v raném věku podává obdivuhodné výkony. On sám nasadil zatím čtyři motory, protože o motor č. 2 přišel po kontroverzní havárii během Velké ceny Velké Británie, v důsledku kolize s Lewisem Hamiltonem. A jeho motory č. 3 a 4 už dohromady absolvovaly deset velkých cen. To však nemusí nic znamenat, stačí totiž malý problém, zaváhání, defekt pneumatiky nebo smyk, a pokud Max Verstappen vyhraje Velkou cenu Saúdské Arábie a Lewis Hamilton dojede sedmý, stane se Verstappen už v Džiddě mistrem světa. Ale kdo ví, právě jeho nepředvídatelnost dělá tento sport tak úžasným.

Na českých televizních obrazovkách lze formuli 1 sledovat pouze na stanicích Sport 1 a Sport 2, které během závodních víkendů nabízejí kompletní servis včetně přenosu tréninku, kvalifikace i hlavních závodu v přímém přenosu i následných záznamů.

O AMC NetworksInternational – Central and NorthernEurope

AMC NetworksInternational – Central and NorthernEurope je součástí AMC Networks International, jednou z předních mezinárodních společností na poli televizního vysílání a distribuce tematických televizních stanic, které se zaměřují na střední a východní Evropu. Současně portfolio AMCNI – Central and NorthernEurope nabízí televizní stanice ve čtyřech žánrech: sportovní: Sport1, Sport2, SportM, dětské: Minimax, JimJam; zábavně-vzdělávací: Spektrum, TV Paprika, Spektrum Home a filmové: AMC a Film +. Obsah tematických stanic je vytvářen pro místní diváky a trhy v různých jazycích. Je dostupný na celé řadě platforem, včetně HD služeb, a nabízí verze pro mobilní telefony. AMC Networks International (AMCNI) je globální divize AMC Networks a je dodavatelem uznávaných zábavných pořadů pro předplatitele ve více než 130 zemích. AMCNI zahrnuje globální značky a také tak populární stanice s lokálním významem a různorodým žánrovým zaměřením. Více informací naleznete na www.amcnetworksinternational.com

Newsletter