Rizikově averzní nálada potápí akcie, evropské i americké výnosy padají. Dolar zůstává v zisku těsně nad 1,1700 EURUSD. Měny regionu ve ztrátě. Koruna se obchoduje lehce nad 25,40 za euro.

Nový tahač s palivovými články pro letištní logistiku

Rychlé doplňování paliva, efektivní a bezemisní provoz: manipulační elektrické vozíky poháněné palivovými články představují perspektivní energetické řešení pro stále více zákazníků. V souladu s tím společnost Linde Material Handling, komplexní dodavatel intralogistických řešení, rozšířila své portfolio vozíků s palivovými články o další model: tahač Linde P250 s tažnou kapacitou 25 tun, který bude prezentován v rámci inter Airport Europe 2019, přední mezinárodní výstavy letištního vybavení.

„V rámci výstavy inter Airport Europe, která se koná 8. – 10. října v německém Mnichově,  představíme na venkovní výstavní ploše svou komplexní řadu tahačů spolu s prezentací velkého počtu nových bezpečnostních řešení a asistenčních systémů. Speciálním vrcholem naší expozice pak bude nová verze tahače Linde P250 poháněná vodíkem,“ řekl Vladislav Záveský, produktový manažer ze společnosti Linde Material Handling. „Kromě četných výhod, které nabízí standardní model, jako jsou robustní podvozek, prostorná kabina chránící řidiče před vibracemi a hlukem a tři nezávislé brzdové systémy, přichází tento model také se všemi výhodami technologie palivových článků,“ doplnil Vladislav Záveský.

Velmi krátká doba doplňování paliva v řádu několika minut zajišťuje maximální disponibilitu tahače, a to zejména ve vícesměnném provozu. Manipulace s vodíkovým  plnicím stojanem je v reálu navíc bezpečná a čistá. Mezi další výhody patří příznivá cena vodíku, zamezení nadlimitním špičkám v odběru elektřiny u provozovatele a dlouhá životnost vlastních palivových článků.

Národní a evropské finanční dotační programy mohou učinit toto inovativní řešení z finančního hlediska ještě atraktivnějším. Pokud je například vodík pro pohon palivových článků získáván elektrolýzou za využití elektřiny z obnovitelných zdrojů, například z fotovoltaického systému nebo kombinované výroby tepla a elektřiny s využitím bioplynu. Emise CO2 jsou tak dále významně sníženy, což činí tuto technologii udržitelnou a šetrnou k životnímu prostředí.

Manipulační vozíky poháněné palivovými články jsou zvláště výhodné pro firmy, které provozují velkou flotilu, požadují od vozíků trvale vysoký výkon a používají je během roku ve vícesměnném provozu s dlouhou provozní dobou. Pokud je třeba navíc vodík produkován jako odpadní medium během výrobního procesu nebo je-li používán během výroby, je to další argument ve prospěch inovativního pohonu s technologií palivových článků.

Společnost Linde Material Handling začala vyvíjet vozíky poháněné palivovými články před vice než 20 lety, přičemž první modely šly do sériové výroby již v roce 2010. Dnes nabízí značka Linde největší sortiment manipulační techniky s touto technologií na trhu. Přibližně 80 % všech modelů vozíků Linde lze objednat ve verzi s touto perspektivní energetickou variantou. Patří sem paletové vozíky, retraky a čelní elektrické vysokozdvižné vozíky, včetně modelu Roadster, který nabízí jedinečně optimalizovaný výhled na manipulované břemeno.

Newsletter