Výprodejní tlaky se dolaru nepouští. Americká měna oslabuje v dolarovém indexu i proti procyklickým měnám. Proti euru se obchoduje nad 1,1870 EURUSD. Koruna profituje z větší ochoty riskovat, kterou na FX trzích pozorujeme. Pomáhá i nárůst domácích tržních sazeb. Kurz se posunul krátce pod 25,50 za euro.

Philipp Morris za 1H 2017 tržby 5,78 mld. Kč, čistý zisk 1,64 mld. Kč

AKTUALIZOVÁNO – Společnost Philip Morris ČR a.s. dnes zveřejnila konsolidované tržby ve výši 5,8 miliardy Kč a čistý zisk 1,6 miliardy Kč za první pololetí roku 2017, což představuje nárůst o 7 %, respektive o 24,7 %, v porovnání se stejným obdobím roku 2016. 

Konsolidované tržby bez spotřební daně a DPH vzrostly o 7 % (respektive o 7,2 %, vyloučíme-li vliv měnového kurzu) na 5,8 miliardy Kč, zejména v důsledku příznivého vývoje cen v České republice a na Slovensku, odrážejícího zvýšení prodejních cen v letech 2016 a 2017.

Konsolidovaný čistý zisk vzrostl o 24,7 % na 1,6 miliardy Kč.

Celkový trh cigaret vzrostl v České republice o 1,3 % a na Slovensku o 4,2 %.

Tržní podíl u cigaret zůstal v České republice stejný (činil tedy 45,8 %), na Slovensku poklesl o 0,7 procentního bodu (činil tedy 56,7 %).

Objem domácího odbytu se v České republice snížil o 2,0 %, zatímco na Slovensku se zvýšil o 2,5 %.

„Naše konsolidované tržby byly podpořeny příznivým vývojem cen v České republice a na Slovensku, odrážejícím zvýšení prodejních cen, a dále růstem celkového trhu cigaret v obou zemích, zejména v důsledku příznivé ekonomické situace,“ sdělil Árpád Könye, předseda představenstva a generální ředitel Philip Morris ČR a.s., pobočky Philip Morris International Inc., která zastřešuje podnikání na trhu v České republice a na Slovensku.

„Zatímco celkový trh cigaret v České republice mírně vzrostl, náš tržní podíl u cigaret zůstal stejný. Pokračující růst tržního podílu značek Marlboro, L&M a Chesterfield byl totiž plně kompenzován nižším podílem místních značek. Co se týče celkového trhu cigaret na Slovensku, došlo k jeho nárůstu, ale náš tržní podíl u cigaret se lehce snížil. Tento pokles byl způsoben zejména snížením tržního podílu místních značek a částečně eliminován nárůstem podílu značky L&M,“ uvedl Árpád Könye. 

Newsletter