Poslední předprázdninový běh kurzu Komunity importérů: Čína strategicky se uskuteční v úterý 11. června. Za čtyři měsíce od svého vzniku jím prošlo již přes dvacet firem, kterým pomohl s jejich výrobou či importem z Číny. Každý absolvent se zároveň automaticky stává členem Komunity importérů, nezávislé platformy, která má za cíl sdružovat lidi obchodující s Čínou, sdílení novinek, trendů a know-how ohledně importu, výroby a logistiky.
Strukturovaný kurz, který trvá zhruba šest hodin vedou obchodníci Jiří Opletal a Jan Radil. Oba mají dalekosáhlé zkušenosti v jednání s čínskými firmami i obchodníky. Jiří Opletal se věnuje importu z Číny od roku 2012, zajišťuje partnerům sourcing a výrobu na zakázku ve zdejších továrnách a vede úspěšný obchod s čínskými telefony Xiaomi (Xiaomimobile.cz), Jan Radil se čtvrtým rokem zabývá dovozem čínských značek Doca (powerbanky) Cowin (sluchátka) a dalších, které distribuuje do největších českých řetězců jako Alza, CZC, Mall a dalších významných resellerů prostřednictvím jeho distribuční společnosti Ilico.io.
V rámci kurzu si účastníci krok po kroku projdou proces navázání vztahů s dodavatelem, úskalí jednání s čínskou stranou, legislativní povinnosti na straně dovozce i výrobce, proces výběru samotného výrobce i konkrétními radami, jak rozpoznat spolehlivého výrobce od nespolehlivého. Opletal i Radil účastníkům předají i zkušenosti a rozdíly ohledně obchodní strategie vytváření vlastní značky, nebo zastupování již existující.
Jiří Opletal k projektu říká: “Uvědomili jsme si, že čínský import je něco, co je mezi jednotlivými dovozci naprosté tabu. Každý kdo má nějaké know how si ho pečlivě chrání a nikomu své zkušenosti nepředává. Snaha o vytvoření komunity lidí, kteří se importem z Číny zabývají, je z naší strany strategický krok do budoucna. Můžeme se tak stát v očích Číňanů významnějšími partnery.”
“Všechny chyby i zkušenosti, kterými jsme si prošli my, můžeme předat někomu dalšímu a systematicky tak zájemce připravit na to, co je v Číně čeká. Dovážet z Číny neznamená nakoupit něco ve velkém čínském e-shopu a pak to v České republice prodávat. Čína má především obrovský výrobní potenciál a pokud víte jak, dovedete zařídit výrobu opravdu kvalitních věcí, které obstojí s přehledem i v Evropě.” dodává k sérii přednášek Jan Radil.