Pošta bez hranic: Pandemie a balíková doprava

V balíkové dopravě byla slabá místa zřetelná především v první vlně covidu loni na jaře. Potvrdilo se, že balíková doprava je založena na plánování a přípravách. V Poště bez hranic o to víc, protože jsme vázaní na ostatních evropské přepravce.

„Zavírání obchodů a přesun nakupujících do on-line světa ze dne na den způsobilo ohromný nárůst v době, kdy jsou objemy zásilek obecně nižší v porovnání se zbytkem roku. Objem na jaře 2020 byl podobný jako v předvánočním období. S tím rozdílem, že na vánoční sezónu se přepravci připravují měsíce dopředu,“ komentuje Pavel Vyoral, výkonný ředitel Pošta bez hranic.

Zákaznická podpora měla plné ruce práce

To se projevilo ve zdržení zásilek a z toho pramenících dotazů na zákaznickou linku a potřeby personálně posilovat. „Spolupracujeme s dopravci napříč Evropou, a tak máme poměrně dobré srovnání mezi evropskými dopravci. Bylo zřetelné, že následné další vlny už překonávala většina evropských dopravců bez potíží. Tento stav trvá dodnes. Když situaci hodnotíme zpětně, je pozitivní, že covid vybičoval ke změnám a inovacím i dopravce,“ uvažuje Vyoral z Pošta bez hranic.

Cesta? Jasný plán

Pavel Vyoral to vidí jednoznačně i u nich. Po jaře 2020 vytvořili jasný plán, jak postupovat příště. „To se vyplatilo hned ve vánoční sezóně, kterou jsme zvládli velmi dobře,“ uzavírá výkonný ředitel evropského balíkového dopravce ze Zlína, který dává důraz na technologická řešení.

Pomáhají e-shopům expandovat do zahraničí. I díky Poště bez hranic na zahraničních trzích uspěly e-shopy jako Footshop, Sportisimo, Bonami nebo Vivantis.

Newsletter