Bank of Japan ponechala sazby beze změny, kurz jenu oslabil nad 156,00 USDJPY. Dolar odevzdal včerejší zisky pod nad očekávání vyšší inflaci a obchoduje se zpět nad 1,0700 za euro. Koruna zpevnila pod 25,15 za euro.

Proč jsou komunity důležité pro firmy? Proč pro ně bude rok 2020 klíčový?

Do komunitního trhu patří všechny aktivity, nástroje a postupy, které podporují spojování jednotlivců do společenství. Jsou to třeba asociace, kluby, eventy a konference, digitální komunity a diskusní fóra, neziskové organizace, networkingové platformy a také P2P business modely.

V současné době už existuje celá řada nejrůznějších komunit, na internetu i v reálu. Ty se mohou lišit svojí velikostí, zaměřením i cílem, který je společný všem jejím členům. Je zcela běžné, že mnozí lidé jsou aktivní ve více komunitách zároveň. Možnosti využití působení v komunitě jsou různé. Jednou z nich je výše zmíněné obchodování v rámci jedné komunity. Další výhodou je, že se potenciální nebo již stávající „kluboví“ zákazníci – tedy členové komunity nějaké firmy – jako první dozvídají o chystaných novinkách. Na oplátku poskytují firmě velmi cennou zpětnou vazbu ohledně zmíněného produktu či služby. Z této vzájemné symbiózy tak profitují obě strany. Je však také možné v rámci komunity „jen“ diskutovat nebo si předávat zkušenosti. Komunity samotné jsou v podstatě nepřebernou studnicí informací, stačí se jen zeptat. V dobré komunitě by lidem nemělo být cizí porozumění, podpora a vzájemná kooperace. I přesto, že je komunitní trh stále abstraktním pojmem, stává čím dál populárnější a důležitější.

Podle studie CMX Media, Inc. z roku 2017 tvrdí 88 procent odborníků na internetové komunity, že komunita je pro firmy a společnosti velmi důležitá, a 85% říká, že má pozitivní vliv na jejich byznys. Konkrétně David Spinks, zakladatel a výkonný ředitel CMX Media, Inc. je přesvědčen, že rok 2020 bude pro komunitní průmysl klíčový.

V České a Slovenské republice se rozvojem komunitního trhu už dva roky zabývá společnost Wuwej Community s.r.o. Wuwej rozvíjí komunitní trh hlavně tím, že se potkává s lídry různých komunit a propojuje je mezi sebou. Krásným příkladem toho je pořádání prvního komunitního summitu, který je součástí Czech On-line Expa, jež se uskuteční 2. – 3. dubna letošního roku.

Tato společnost aktuálně vypouští průzkum, jehož cílem je zjistit, kolik je na našem území lídrů a komunit. Zajímá se o to, jakého typu komunity jsou, kolik mají členů, jaký je jejich účel, jakými tématy se jejich členové zabývají a zda jsou členství v komunitách spíše zpoplatněna, nebo zdarma. Ať už jste zakladatel klubu, asociace, franchisového konceptu, MLM sítě, skupiny na Facebooku či LinkedInu, organizátor konference nebo třeba influencer na Instagramu a je vaším posláním spojovat lidi v jednotná společenství se společnou myšlenkou, pak se neváhejte zapojit do průzkumu komunitního trhu v ČR a SR.

Newsletter