Dolar zahajuje týden mírně silnější jak proti euru, tak ve vyjádření dolarového indexu. Silnější dolar proti euru je rizikem potenciálně slabší koruny obchodující se nad 27,20 za euro.

Průzkum ING: Čechům vyhovuje ovládat svůj účet přes internet

Velká část Čechů kvůli opatřením proti koronaviru v těchto dnech pracuje z domova, nakupuje pouze prostřednictvím internetu nebo třeba ovládá své bankovnictví pouze on-line. Jak však ukázal průzkum, který si banka ING nechala udělat ještě před začátkem koronavirové epidemie, ovládat své účty přes internet je pro většinu Čechů zcela přirozené a na pobočky chodí spíše kvůli požadavkům bank.

Spotřebitelský průzkum ING ukázal, že většina (83 %) Čechů nemá problém s tím založit si ani běžný či spořicí účet v bance bez návštěvy pobočky. Vadilo by to jen 17 % dotázaných. Každý druhý (51 %) Čech vůbec nepotřebuje chodit do banky a svůj účet zvládne ovládat pouze přes internet. Dalších 40 % si vystačí s internetem na běžné situace, ve složitějších situaci si poradí jinak, např. zavolá na zákaznickou linku.

„Devět z deseti Čechů se alespoň jednou týdně přihlásí do internetového bankovnictví. Naopak zavolat do banky alespoň jednou za rok se rozhodne jen třetina lidí. Nejčastějším důvodem, proč volají, je to, že chtějí řešit svůj požadavek s „živým člověkem, ale nechce se jim chodit na pobočku, případně jsou zvyklí řešit věci po telefonu,“ vysvětluje Radek Sedlář, ředitel retailové sekce banky ING Česká republika.

Téměř polovina Čechů (47 %) nezajde ani jednou za rok na pobočku své banky, pětina (22 %) jednou za rok a další pětina (20 %) maximálně několikrát do roka. Zároveň však téměř tři čtvrtiny (71 %) dotázaných uvádějí, že na pobočku jdou jen proto, že to vyžaduje jejich produkt nebo služba, jinak by na pobočku nešli.

Polovina Čechů již dnes do banky nechodí

Téměř každý druhý Čech (48 %) ovládá již nyní své veškeré bankovní služby pouze on-line. Třetina dotázaných (32 %) by preferovala osobnější způsob správy svých financí v případě složitějšího produktu. 18 % dotázaných by se obávalo použít on-line prostředí v případě větší částky peněz z důvodu strachu o bezpečnost dat. Jen 7 % dotázaných uvedlo, že o svých penězích bude chtít vždy jednat s fyzickým člověkem.

Banka ING jde digitální cestou

Banka ING Česká republika, která před 19 lety jako první přivedla na český trh spořicí účet, se zaměřuje výhradně na digitální kanály prodeje a případně na přímý prodej. Na základě analýz chování svých zákazníků, trendů, které pozoruje na jiných vyspělých trzích, kde působí, i průzkumu spotřebitelského chování vyhodnotila, že nepotřebuje pobočkovou síť.

„Analyzovali jsme výsledky naší pobočkové sítě a zjistili, že více než 80 % kapacity našich kiosků a poboček sloužilo pouze k informování či obsluze našich stávajících zákazníků, a toto číslo dlouhodobě rostlo. Vzhledem k našemu stávajícímu produktovému portfoliu, které zatím tvoří spořicí účet a podílové fondy, které si klient také může založit on-line, jsme vyhodnotili, že prostřednictvím digitálních technologií a zákaznického call-centra jsme schopni obsloužit klienty lépe a efektivněji,“ potvrzuje Radek Sedlář, ředitel retailové sekce banky ING Česká republika.

Newsletter