Slavia pojišťovna chce při likvidaci úpadku CK FIRO-tour zvýšit rychlost. Neauditované účetnictví cestovky jej ale zpomaluje

Slavia pojišťovna už od klientů cestovní kanceláře FIRO-tour a.s., která na našem trhu podnikala tři desetiletí, obdržela více než šest tisíc žádostí o pojistné plnění v objemu více než 200 milionů korun. Zatím vyplatila více než 100 mil. korun a očekává, že další výplaty pojistného plnění bude v následujících dnech posílat také klientům, kteří od cestovky měli vouchery s platností do konce tohoto roku.

Od vyřizování úpadků jiných cestovních kanceláří se řešení problémů CK FIRO-tour a.s. liší, protože tato cestovní kancelář stále doposud úpadek nevyhlásila. Rozhodnutí o tom, že klientům začne jejich problémy vyřizovat, padlo v samotné pojišťovně.

„Už na jaře jsme udělali vstřícné gesto a zahájili vlastní šetření této cestovní kanceláře, které skončilo s konstatováním, že jde o úpadek,“ tvrdí generální ředitel Slavia pojišťovny Karel Waisser. „Díky tomu jsme mohli začít k pohledávkám klientů vůči cestovce přistupovat jako k pojistné události, po které následuje výplata peněz,“ doplňuje Waisser.

Netradiční situace byla způsobena také tím, že CK FIRO-tour a.s. vyřešení svých problémů posunovala v souvislosti s „covidovým“ mimořádným moratoriem na splácení dluhů. Rychlé řešení podobných úpadků předpokládá stoprocentní informování svých klientů. A to v tomto případě chybělo. Účetní data této CK navíc nebyla už více než dva roky auditována.

Jde totiž o smluvní vztah mezi cestovní kanceláří a pojišťovnou, nikoliv mezi pojišťovnou a jednotlivými klienty cestovky,“ vysvětluje Karel Waisser. „Jinak řečeno, pojišťovna vyřizuje pojistnou událost cestovní kanceláře, i když její peníze nakonec putují k jejím klientům.“

Podle mluvčí Slavia pojišťovny Martiny Lambert může pojišťovna nároky vyplatit vždy až po potvrzení nároků klientů ze strany samotné CK FIRO-tour a.s. S tím souvisí i to, že u některých výplat nebylo možné dodržet tříměsíční lhůtu pro odeslání peněz. Pojišťovně totiž stále chyběly dokumenty.

Slavia pojišťovna, člen skupiny SPGROUP a.s. a expert na neživotní pojištění, staví na dlouholetých zkušenostech z pojišťovnictví, které sahají až do dob rakousko-uherské monarchie, do roku 1868. Je jedinou ryze českou pojišťovnou s tradicí na našem trhu již více než 150 let. Dnes patří mezi Top10 pojišťoven v České republice. Dlouhodobě se zaměřuje na zodpovědné řidiče, kterým v rámci autopojištění dokáže nabídnout zajímavé podmínky. Své služby poskytuje fyzickým osobám, živnostníkům, malým a středně velkým firmám, velkým korporacím či obcím a městům. Služby poskytuje i personálním agenturám a cestovním kancelářím. Prostřednictvím 17 poboček a více než stovky kontaktní míst obsluhuje více než 250 000 aktivních klientů. Ti mohou pojištění sjednávat, hlásit pojistné události či poskytovat fotodokumentaci k těmto pojistným událostem i plně online, přes webové stránky či on-line aplikace Slavia pojišťovny.

Newsletter