Slovenská televize Markíza přišla o post jedničky ve sledovanosti

Dlouhodobě nejsledovanější slovenská soukromá televize Markíza přišla na začátku roku o vedoucí pozici na slovenském trhu. Stalo se tak poté, co skupina Markíza v závěru loňského roku ukončila šíření svých televizních programů prostřednictvím pozemního vysílaní DVB-T. Vyplývá to z údajů o sledovanosti. Markíza očekává, že postavení nejsledovanější televize na Slovensku postupně obhájí.

Markízu na pozici nejsledovanější slovenské televize nahradila konkurenční soukromá televize Joj. Skupina Joj uvedla, že během prvních tří dnů letošního roku zaznamenala nadprůměrné výsledky coby jednička na slovenském trhu.

Odchod ze systému DVB-T, který v zemi provozuje společnost Towercom a za který musejí televize platit, oznámila Markíza již dříve. Její kanály tak nyní lze sledovat například přes satelit nebo prostřednictvím kabelové televize.

Pouze přes klasickou anténu, tedy prostřednictvím DVB-T, sleduje televizi na Slovensku podle slovenských medií kolem 12 procent domácností.

Markíza v reakci na pokles sledovanosti uvedla, že ještě letos očekává návrat na vedoucí pozici na trhu. „Není důvod mít obavy kvůli výsledkům prvního měsíce, nebo dvou. Jsme si jisti, že postupně měsíc po měsíci, se výsledky budou zlepšovat a ke konci roku 2017 budeme opět lídrem trhu,“ řekl portálu Omédiách.com generální ředitel Markízy Matthias Settele.

Markíza na Slovensku vysílá od léta roku 1996. Stejně jako česká Nova i Markíza patří do mediální skupiny CME.

Newsletter