Teroristické útoky snížily prodej letenek do Francie jen nakrátko

Teroristické útoky ve Francii měly na prodej leteckých dokladů z Česka jen krátkodobý vliv, shodují se prodejci letenek a dopravci oslovení ČTK. Podle Českých aerolinií se dříve ze šoku po útocích v Paříži a Nice zotavili obchodní cestující, návratu turistů společnost musela pomoci speciálními akcemi. Počet cestujících tak zůstal přibližně na stejné úrovni. ČTK to řekl mluvčí společnosti Daniel Šabík.

Podle Šárky Litvinové, spolumajitelky jednoho z největších tuzemských prodejců letenek společnosti Asiana, trvala ztráta důvěry zákazníků několik dní následujících po teroristických útocích na koncertní sál Bataclan a další místa v Paříži. „Někteří cestující let rušili, jiní odložili. Za měsíc jsme již opět prodávali obvyklý počet letenek do francouzských destinací jako obvykle v dané sezoně,“ řekla ČTK.

Podobné je to podle ní i u jiných destinací, které mají lidé spojeny s rizikem teroristického útoku. Obavy mají pouze tehdy, pokud zprávy o teroristických útocích plní titulky novin a jsou na sociálních sítí. Pokud se o těchto hrozbách přestane v médiích informovat, vymizí pocit nebezpečí rychle z paměti, uvedla Litvinová.

Teroristické útoky ve Francii za posledního 1,5 roku, zejména ten loňský listopadový se 130 mrtvými v Paříži, nepříznivě zasáhly turistiku země. Francie za letošní první pololetí zaznamenala průměrný pokles zahraničních turistů o zhruba sedm procent. Finanční ztráta bude o to vyšší, že se snížil příliv především movitějších návštěvníků ze Spojených států, Číny, Japonska a arabských zemí v oblasti Perského zálivu.

Podle zářijového odhadu Asociace cestovních kanceláří ČR trh se zahraničními zájezdy letos klesl o nejméně deset procent. Za úbytkem cest do ciziny stály hlavně obavy lidí o bezpečnost v řadě zemí, zejména v Egyptě a v Turecku.

Podle ředitelky prodeje letenek ve společnosti Student Agency Věry Janičinové je nyní právě v případě zájezdů do Egypta opět patrný zvýšený zájem klientů.

Newsletter