Prodejce luxusu Burberry předehnal očekávání, navzdory silné libře expanduje v Číně

Britský výrobce luxusní módy Burberry reportoval za fiskální rok 17% nárůst tržeb na 2,33 mld. GBP, zhruba v souladu s konsensem, a 8% nárůst hrubého zisku na 461 mil. GBP nad očekávaných 455 mil. GBP.

Společnost, z jejíhož čela tento měsíc odešla uznávaná manažerka Angela Ahrendts, aby se zařadila do týmu Apple, je tak evidentně v dobré kondici. Vedení Burberry převzal Christopher Bailey, dosavadní kreativní ředitel. Ten s výsledky vyjádřil důvěru v udržitelnost růstu firmy.

Firma chce dál expandovat v Číně, což je pro firmu klíčový trh. Proti tržbám Burberry působí letos posilující libra vůči čínské měně i dalším měnám. Firma nicméně trvá na plánu dalšího rozšiřování svého portfolia prodejen v Číně a na Blízkém východě. Hledá také růstové příležitosti v Japonsku a na trhu kosmetiky.

Akcie Burberry dnes na londýnském trhu připisují více než procento. Takřka beze změny se obchodují vůči začátku letošního roku.

Newsletter