Dolar se drží v mírném zisku v dolarovém indexu i proti euru. Evropské i americké výnosy rostou. Měny regionu jsou ve ztrátě, jediná koruna dopoledne zpevnila. Kurz se krátce podíval pod support 25,90 za euro, poté ale zisky mírně zkorigoval.

Soupeřivá easyJet: vyplatí 40 % zisku a navýší počet letadel

Britská nízkonákladová aerolinka easyJet plánuje nakoupit 27 nových letounů značky Airbus a akcionáře odměnit vyšší výplatou dividendy. Oproti 33 %, které formou dividendy vyplatila z loňského zisku, chce podle dnešní zprávy z letošního zisku akcionářům vyplatit 40 %. Již v červenci navíc aerolinka oznámila, že pro letošní finanční rok očekává nárůst zisku před zdaněním o 19 % z 545 milionů GBP na 570 milionů GBP.

Svou dividendovou politikou se snaží druhá největší nízkonákladová společnost v Evropě zaujmout mezi ostatními aerolinkami v sektoru, kde není konzistetní výplata dividend pravidlem. Mateřská společnost British Airways – IAG – nevyplatila dividendu od roku 2011, Lufthansa se například s dividendou odmlčela v roce 2012. Francouzská Air France – KLM, která se zaměřuje především na snížení svého dluhu, naposledy vyplatila dividendu ve finančním roce 2007/8. Tabulka níže shrnuje aktuální dividendové výnosy vybraných evropských aerolinek.

Z tabulky vyplývá, že zatím je souboj britské easyJet s  jedničkou na evropském trhu – irským Ryanairem – stále nevyrovnaný. Co se týče vývoje akcií těchto dvou rivalů, Ryanair částečně podpořil cenu zpětným odkupem akcií, do kterého aerolinka do konce letošního března investovala celkem 482 milionů eur.

 

Společnost

Měna

Dividendový výnos

Cena akcie

Vývoj od začátku roku

Beta

P/E (NTM)

Easyjet

GBP

2,74%

13,64

-12,89%

1,19

11,84

Ryanair Holdings

EUR

5,07%

7,381

17,28%

0,92

15,05

Air France – KLM

EUR

0%

8,26

9,14%

1,94

43,57

Aer Lingus Grp

EUR

2,85%

1,428

11,56%

0,98

14,5

Dt.Lufthansa N

EUR

3,22%

13,095

-14,53%

1,39

10,4

Intl. Cons. Air Grp

GBP

0%

3,77

-6,40%

1,44

12,14

Zdroj: Six Telekurs

 

Britská easyJet však dále bojuje o upevnění své pozice a přeměnou své image chce nyní cílit na korporátní klientelu leteckých společností typu Air France-KLM nebo Deutsche Lufthansa. Nové letouny mají podle šéfa společnosti McCalla pomoci udržet nízké náklady provozu a zároveň v příštím roce navýší kapacitu o více než 5 %.

Nové letouny generace A320 mají být dodány mezi roky 2015 a 2018 a jejich nákup vyplývá ze smlouvy mezi easyJet a Airbus z roku 2002. Již loni využila aerolinka práv z této smlouvy k objednání 35 letadel A320 a 100 letadel A320neo. Do roku 2019 chce easyJet rozšířit svůj letecký park z letošních 226 letounů na celkem 304 letounů.

Akcie easyJet na tuto zprávu reagovaly růstem o 2,8 %, aktuálně posilují o 1,9 %. Tento růst pomáhá umazat část ztrát, které od začátku roku činí téměř 13 %.

Newsletter