Spolumajitel Sushi Time: Fast-casual? Kvalita a rychlost

Naším typickým zákazníkem je mladý dynamický člověk se středním a vyšším příjmem. Pravděpodobně působí v business lokalitách, kam směřujeme naše bistra. Serveru Roklen24 to řekl Ivan Žídek, spolumajitel Sushi Time, která úspěšně vstoupila na Fundlift. Od investorů získala šest milionů korun.

R24: Proč jste se rozhodli kampaň prostřednictvím Fundliftu uskutečnit a jak ji hodnotíte?

Nejdříve jsme připravovali financováni pro naší plánovanou expanzi  kombinací vlastních a bankovních zdrojů, ale postupně se nám naskytly další příležitosti rozvoje a tak vznikla potřeba dodatečného financování. Společnost Fundlift nám nabídla možnost alternativy prostřednictvím veřejné emise minibondu, což nás zaujalo nejen jako možnost dodatečných prostředků, ale i veřejným oslovením trhu, na kterém působíme. Libí se nám tato možnost zapojit do našeho podnikání možná i  naše zákazníky a ověřit si tak důvěru v naší značku.

R24: V rámci Vaší expanze plánujete otevření nového bistra v centru Rustonka a rozšíření konceptu o síť kiosků. Proč jste se rozhodli pro tyto kroky?

U projektu bistro Rustonka jde o stěhování našeho prvního malého bistra na ulici Sokolovská. Bistro na Sokolovské nesplňovalo potřebné parametry a už déle jsme hledali vhodné místo k přestěhování. Nové umístnění v právě dokončené kancelářské budově na metru Invalidovna přinese prostor pro možné rozšíření rozvozu a zároveň vytvoření  moderního bistra se šedesáti místy k sezení. Bistro je umístěno v nově vznikající kancelářské lokalitě, kde v blízké době po dokončení všech budov vznikne pracovní prostor pro přibližně 4000 lidí.

Budováním kiosků se už zaměřujeme na rozšíření našeho konceptu o další prodejní úroveň. Doplňujeme tak rozvoz a prodej v bistrech o malé kiosky, které chceme umístit v obchodních centrech s vysokou návštěvností a být tak k zákazníkům ještě blíž v místech, kde denně vybavují svoje nákupy a služby.

R24: Jaký je podle Vás vztah Čechů k asijské kuchyni?

Asijská kuchyně pro nás nejlépe spojuje atributy současných trendů stravování našeho zákazníka. Spojuje se v ní lehkost, pestrost, chuťová rozmanitost, je plná zeleniny, ryb, zajímavého koření. Proto neustále narůstá její obliba a nabídka. Už se nebavíme jen o  „číně“ a sushi, ale do povědomí se dostává thajská, indická, dnes stále víc oblíbená vietnamská nebo indonéská kuchyně a tak dál.

R24: Kdo je Váš typický zákazník?

Naším typickým zákazníkem je mladý dynamický člověk ve věku 20-50 let, se středním a vyšším příjmem. Pravděpodobně působí v business lokalitách, kam směřujeme naše bistra. Zajímá se o to, jak se stravuje, zřejmě rád cestuje a sleduje moderní trendy. Je v práci vytížený, proto potřebuje být i po obědě aktivní.

R24: Jak vnímáte trend fast-casual stravování v České republice? Zajímá se zákazník více, jak kvalitně se stravuje a je ochoten za kvalitu připlatit?

Fast casual koncept  je trend týkající se hlavně velkých měst, lidí pracujících v kancelářích a business lokalitách. Podstatou je důraz na kvalitu a rychlost. S tím souvisí, ale i určité omezení na straně servisu oproti tradičním restauracím a zároveň vyšší cena za kvalitnější produkt v porovnání s “fast food” nabídkou. Je to určitý obraz životního stylu, kdy je sice prvořadá kvalita, ale bohužel žijeme v rychlé době a nezůstává moc volného času. Na druhou stranu rozvozem nabízíme našim zákazníkům věnovat čas i jiným zájmům než vaření a přípravě jídla. Každopádně fast casual stravování je minimálně ve velkých městech stále rostoucí trend a určitě tak bude i v nejbližších pár letech.

Newsletter