Z Prahy se šíří drby: Google spolkne Twitter?

Zní to jako novinářská kachna, do světa tato informace vylétla jako kuloární tutovka bez jmenování zdroje. To, že si Google brousí zuby na Twitter, údajně zaznělo v chodbách pražské konference Engage Prague 2015, za kterou stojí čeští experti na sociální sítě a marketing SocialBakers. Konference, pořádaná koncem minulého týdne, hostila přes tisíc manažerů sociálních sítí z celého světa – především Googlu, Facebooku ale i Twitteru. A přitáhla pozornost i šéfredaktora britské verze portálu Business Insider Jima Edwardse.

Právě ten prý v roli rozladěného drobného akcionáře Twitteru zjišťoval, zda náhodou není na čase tyto akcie prodat. Po posledních slabších výsledcích i nerostoucím počtu uživatelů, který se zastavil u 300 milionů, mělo podobné pocity více investorů v jeho okolí.  Odpověď nejmenovaného vyššího manažera ho však překvapila: „Ne, rozhodně si je ještě nechte, protože to vypadá, že by Google mohl Twitter koupit.“

Proč by něco takového dávalo smysl, ptal se prý po uklidnění záchvatu smíchu Jim Edwards zmiňovaného manažera, který údajně spolupracuje s oběma společnostmi. Podle Jima Edwardse by totiž ani Google ani Twitter o takovéto transakci ani ve snu neuvažoval.

Teorie nejmenovaného manažera ho však zaujala natolik, že se rozhodl tuto informaci – u které zdůrazňuje, že jde o pouhou spekulaci – zveřejnit.

Za prvé je prý před námi několik událostí, které mohou akcie Twitteru znovu podpořit: především prezidentské volby v USA a referendum o členství Velké Británie v EU. První informace se budou vynořovat v rámci debat právě na Twitteru, zvýší se aktivita i sledovanost této platformy.

Za druhé, Google má s Twitterem novou dohodu, že bude v rámci vyhledávání zobrazovat i „tweety“ – tedy příspěvky uživatelů Twitteru – které mohou být čerstvější i relevantnější než dostupné a mnohdy několik hodin staré zprávy či články. Součástí dohody je i možnost nákupu reklamy na Twitteru přes nákupní systém Google Doubleclick. Chytrý systém – Google bude zobrazováním tweetů ve vyhledávání nahánět návštěvnost Twitteru a kasírovat za zprostředkování prodeje reklamy na Twitteru – tím by se i Twitteru mohl příjem z reklamy zásadně zlepšit.

Google by podle nejmenovaného zdroje měl Twitter koupit už jen proto, že Googlu dodá do vyhledávání element reálného času – ve výsledcích vyhledávání se objeví tweety pouze vteřiny staré. Zároveň historie příspěvků na Twitteru jsou další zajímavou devizou, kterou Google bez svolení Twitteru nemůže použít.

Uzavřená dohoda je podle zmiňovaného manažera testem – pokud příspěvky Twitteru vylepší systém vyhledávání Googlu a zároveň pokud se podpora Googlu projeví ve zlepšených tržbách z reklamy pro Twitter, pak Twitter začne být pro Google ještě mnohem více atraktivní.

Teoreticky by to tedy fungovat mohlo…ale až čas ukáže, zda tato představa nebyla ze strany akcionářů Twitteru jen zbožným přáním.

Newsletter