Froněk: Naše technologie využívá Boeing, Airbus nebo Škoda


13:41 • 17. března 2017

Tagy: FLEXISANDER, stroje, Airbus, investice, Fundlift

Náš první nástroj, a poté i navazující sady nářadí FLEXISANDER, vznikl víceméně z nouze. Dnes je využívá Škoda Auto, ale i Boeing nebo Airbus. V rozhovoru pro Roklen24 to uvedl Petr Froněk, majitel firmy INNOVIA, která portfolio nářadí a nástrojů FLEXISANDER vyvíjí a vyrábí. Koncem února úspěšně vstoupila na Fundlift. Pro velký zájem investorů navýšila cílovou částku o milion korun na pět milionů.

R24: Nástroje a technologie FLEXISANDERU jste vymyslel a vyvinul vy sám ve firmě BohemiaYacht. Můžete přiblížit, jak nápad vznikl?

První nástroj, a poté i navazující sady nářadí, vznikl víceméně z nouze, kdy jsem se jakožto stavitel ocelových jachet potýkal s obrovským problémem při povrchových úpravách trupů těchto lodí. Veškeré práce jsme si tenkrát objednávali od specializovaných firem, kdy bohužel výsledky jejich práce byly naprosto žalostné. Po několika obměnách těchto firem, ale zejména po zhruba dvojnásobném překročení plánovaného rozpočtu na povrchové úpravy jsem už skoro propadal zoufalství.

Když jsem se po jednom takovém dni, plném spoustou zničeného materiálu a zbytečného broušení, v ne úplně nejlepším rozpoložení vracel domů, tak navíc začalo pršet. V autě jsem zapnul stěrače a fascinovaně jsem na ně koukal, jak stírají vodu ze zaobleného skla. Co takhle stírat stejným principem přebytečný tmel z trupu lodi a vytvářet optimální křivku už při tmelení. A co takhle stejným způsobem trup brousit. Druhý den jsme si vyrobili z překližek první jednoduché přípravky na tmelení a broušení. Fungovalo to neuvěřitelně. Stejně neuvěřitelné pro mě bylo následné zjištění, že podobné nářadí na světě nikdo nenabízí. Postupně pak následovaly rešerše, přihláška prvního užitného vzoru, patentu a vývoj dalších typů nářadí a nástrojů se spoustou slepých uliček až k současnému vrcholu, evoluce stěrače – brusce na zakřivené plochy FLEXISANDER.

R24: Vaše nástroje používají renomovaní zákazníci jako Škoda Auto, Boeing nebo Airbus. Na co konkrétně?

Pokud víme, tak naši zákazníci typu Škoda Auto, ale i Boeing nebo Airbus, nářadí FLEXISANDER používají hlavně ve vývojových a prototypových dílnách. V oblasti automobilového průmyslu je výrazně větší potenciál nikoliv při prvovýrobě, kdy se technologie broušení téměř nepoužívá, ale zejména při následných servisních a opravárenských pracích a refinishingu. Při prvovýrobě v leteckém průmyslu je použití jakékoliv technologie a nářadí striktně omezeno předepsanými technologicko procesními manuály. Tomu předchází časově náročné testování a certifikace. V jiných oblastech průmyslu, jako jsou výroba a servis lodí, vlaků, výroba modelů, forem, nábytku, zpracování kompozitních materiálů, ale např. i ve stavebnictví je použití technologie FLEXISANDER téměř bez omezení.

R24: Váš projekt získal řadu ocenění. Mimo jiné RED DOT DESIGN AWARD, Nápad roku 2009 nebo Česká inovace 2012. Kterého ocenění si nejvíce vážíte?

Ze všech ocenění, které náš projekt získal, si cením nejvíce toho, které nakonec těsně nezískal. A to nominace na hlavní cenu výstavy METS AMSTERDAM – DAME Awards 2013. Je to hlavně proto, že v tomto případě rozhodovali ti nejrenomovanější profesionálové z oboru a už nominace našeho produktu byla obrovským oceněním.

R24: Na co plánujete využít prostředky získané na Fundliftu?

Prostředky z Fundliftu plánujeme použít částečně na marketing, kdy potřebujeme posílit zejména povědomí o existenci technologie FLEXISANDER, částečně na vývoj brusek další generace, kdy chceme snížit těžiště, zlepšit ergonomii, optimalizovat pohonné jednotky, a celkově stroje zjednodušit zejména s ohledem na snižování výrobních nákladů, a částečně na financování zásob pro zkrácení dodacích lhůt.

R24: Jaké jsou Vaše plány a cíle v letošním roce?

V letošním roce se chceme soustředit zejména na prodej našich brusek v Česku, Německu, Rakousku, Polsku a na Slovensku, kde máme poměrně přesně zmapovaný trh a vytvořeny rozsáhlé databáze potencionálních zákazníků. Valná většina marketingových nákladů půjde na podporu prodejů právě na těchto trzích. Celkově bychom se chtěli co možná maximálně přiblížit k prodaným 1000 ks brusek. Dále plánujeme na přelomu října a listopadu účast na veletrhu SEMA 2017 v Las Vegas. Do USA nám již odešlo několik desítek pneumatických brusek a máme opravdu hodně pozitivní ohlasy. Na veletrhu bychom chtěli proto představit brusku speciálně pro trh automotive s již novou pohonnou jednotkou. Samozřejmě chceme soutěžit o cenu nejhlavnější.

 

Napsat autorovi RSS

Vystudoval mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Pracoval v ekonomické a centrální redakci ČTK jako subeditor, později jako zpravodaj se zaměřením na energetiku. Jako šéfredaktor vedl zpravodajský server iUHLI.cz, který se zaměřoval na hnědouhelný sektor a energetiku. Je šéfredaktorem ekonomického a investičního portálu Roklen24.cz.



Přejít na diskusi

Top zprávy




Diskuze k článku
comments powered by Disqus

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.