Asiana zaznamenala během 1. poloviny roku rekordní obrat 3 mld. Kč


22:38 • 17. července 2017

Společnost Asiana, která provozuje letenkový portál Letuška.cz, dosáhla za první polovinu roku 2017 rekordního obratu. Ten se za uplynulých 6 měsíců vyšplhal na tři miliardy korun. Největší měrou se na tom podílel právě prodej letenek, který generoval obrat 2,3 miliardy korun, tedy o 500 milionů korun více než za stejné období v minulém roce. Oproti loňsku se tak jedná o 28% nárůst. Spolu s dalšími statistikami to oznámila společnost Asiana, která zveřejnila průběžné hospodářské výsledky za rok 2017.

„Významně roste zejména prodej pro korporátní zákazníky. Firmy se nyní vrací k efektivnější osobní komunikaci a pro své manažery volí i luxusnější cestovní třídy,“ uvádí Josef Trejbal, ředitel portálu Letuška.cz. Asiana se snaží příznivé situace na trhu využít a zdokonaluje své služby v online prodeji letenek.

Během uplynulých 12 měsíců uvedla portál mapa.letuska.cz, který vyhledává nejnižší ceny letenek pro následujících 6 měsíců, online systém mojeletuska.cz pro korporátní zákazníky šitý na míru českým společnostem a během několika dní spustí také novou podobu svého hlavního portálu Letuška.cz určeného pro širokou veřejnost. „V online prodeji letenek jsme na českém trhu technologickým lídrem a tuto pozici si chceme udržet i do budoucna. V nedávné době jsme proto realizovali několik velkých projektů a během dalšího období zprovozníme i zbrusu novou podobu zobrazování výsledků na Letušce.cz,“ říká Trejbal.

Cena letenek klesá

Letecká přeprava letos v České republice nebývale roste a překonává dosavadní rekordy. Výrazně k tomu přispívá klesající cena letenek, která se loni vůbec poprvé dostala pod hranici 10 tisíc korun na 9460 Kč a nepřestala klesat ani letos. V současnosti se průměrná cena letenky pohybuje na úrovni 8 920 Kč. „Příznivý vliv na cenu letenek má více faktorů, především velká kapacita míst a dále konkurence dopravců na pražském letišti a levná ropa,“ vysvětlil Trejbal.

Během první poloviny roku se Češi vydávali nejčastěji do Paříže, dále táhl Brusel a těsně za ním Hanoj. Na popularitě neztrácí ani tradiční Barcelona, která byla čtvrtou nejoblíbenější destinací, a první pětku uzavírá Dubaj.

Letenky nejsou jedinou dominantní oblastí Asiany. Kromě Letušky.cz provozuje také cestovatelské portály Superletuska.cz, Study.cz, Europea.travel či Viza.cz a poskytuje komplexní servis pro korporátní klientelu včetně MICE. Organizace korporátních hromadných akcí jako teambuildingy, konference, incentivní cesty či bonusové programy, jsou žádané všemi typy českých i zahraničních firem. Obrat společnosti čím dál více ovlivňují také prodeje přidružených cestovních produktů a služeb, jako je zprostředkování ubytování, incomingových služeb, pojištění, studijních pobytů, zájezdů, vízového servisu a dalších cestovních služeb.

Napsat autorovi RSS

Redakce Roklen24.cz



Přejít na diskusi

Top zprávy




Diskuze k článku
comments powered by Disqus

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.