Jižní Korea zná bitcoin. Předběhla Japonsko i USA

Nedávný veřejný průzkum v Jižní Koreji, Japonsku a USA odhalil různé úrovně povědomí o bitcoinu a jeho osvojení na těchto top bitcoinových trzích. Země s nejsilnějším povědomím má současně nejméně bitcoinových transakcí ze všech tří států.

Devadesát procent zná bitcoin

Dooit, specialista na průzkumy přes mobilní telefony, zveřejnil výsledky svého průzkumu s názvem „Vnímání a perspektivy bitcoinu“, který se uskutečnil v Jižní Koreji. Šetření bylo provedeno od 1. do 4. prosince a zúčastnilo se jej 3 018 lidí ve věku 20 let a výše. Odchylka chybného výběru vzorků je ± 1,78 %, což podle společnosti odpovídá 95procentní úrovni důvěryhodnosti. 

Co se týče obeznámenosti respondentů s bitcoinem, 44,1 % zkoumaných uvedlo: „Ten název jsem slyšel/a“. Dále 35,1 % řeklo „znám to“, 10,8 % pak odpovědělo „znám to dobře“. Pouhých 10 % nezná bitcoin vůbec. Dohromady množství respondentů, kteří o bitcoinu alespoň slyšeli, činí 90 %.

Pokud jde o demografii, bitcoin je nejznámější mezi respondenty ve věku 30 – 40 let. Celkem 29,8 % lidí z této věkové kategorie přiznalo, že si digitální měnu i koupilo. Pro srovnání, u čtyřicátníků dosahuje procento lidí, kteří mají zkušenosti s nákupem bitcoinu, 26,3 %, u dvacátníků 22,4 % a u padesátníků 23 %.

Jižní Korea je jedním z největších trhů s kryptoměnami. Korejský won je v současnosti třetí měnou nejvíce směňovanou za bitcoin, před ní je pouze japonský jen a americký dolar. Největší korejská bitcoinová směnárna Bithumb má pak v současnosti největší obchodní objem na světě.

Zobchodovaný objem bitcoinu v zemi výrazně předstihl Kosdaq, korejskou verzi akciové burzy Nasdaq. To mělo za následek urychlení regulace trhu s kryptoměnami. Navíc i nejpopulárnější korejská chat aplikace Kakao Talk nedávno začlenila do svého fungování krypto směnárnu nazvanou Upbit s více než 110 kryptoměnami. Kakao Talks má přes 200 milionů uživatelů a v Koreji ji má nainstalováno 95 % smartphonů.

Osm procent ví, co je blockchain

Zatímco většina respondentů věděla, co je bitcoin, jen málo z nich slyšelo o blockchainu. Pouze 8 % tvrdilo, že ví, co blockchain je, a v jakém vztahu je s bitcoinem.

Většina respondentů (49,7 %) přiznala, že vůbec neví, co daný pojem znamená. Někteří z nich byli schopni uhádnout, že se jedná o nějakou technologii. Dohromady 18,5 % si myslí, že bitcoin i blockchain jsou virtuální měny, 6,7 % zase věří tomu, že je blockchain produkt získaný z bitcoinu.

Důvody pro koupi bitcoinu

Ze všech respondentů si bitcoin koupilo 26,1 %. Ti, kteří si ho nekoupili, tvrdí, že je nebezpečný, nebo se ho naopak nebojí, ale zkrátka je jen příliš drahý. Z těch, kteří uvedli, že mají zkušenosti s nákupem bitcoinu, jen 5,8 % vlastní bitcoiny v současné době.

V této skupině respondentů si 48,3 % koupilo bitcoin z čisté zvědavosti ohledně digitálních měn. Celkem 23,3 % respondentů si ho koupilo pro krátkodobý profit, naopak 15,6 % jako dlouhodobou investici, 12,8 % si pak pořídilo bitcoiny na doporučení ostatních.

Srovnání s Japonskem

Japonsko je v současné době lídrem na trhu s kryptoměnami, neboť japonský jen zaujímá největší podíl na trhu obchodování s bitcoinem. Japonsko z něj již v dubnu učinilo legální platební metodu, a to na veškeré zboží a služby. Od té doby adaptace bitcoinu obchodníky i spotřebiteli významně vzrostla. Nedávno server news.bitcoin.com zveřejnil japonský průzkum 10 000 respondentů. Dohromady 88 % z nich ví, co bitcoin je, ale pouhých 4,7 % respondentů si jej koupilo.

Z těch, kteří si bitcoin koupili, to 42 % učinilo, protože se zajímali o digitální měny. Stejné procento očekávalo, že v budoucnu jeho cena poroste. Celkem 33 % z nich věří, že z toho budou později profitovat. Dále 54 % si nakoupilo bitcoiny jako dlouhodobou investici, naopak 42 % jako investici krátkodobou. 

Srovnání s USA

Americký dolar je hned za japonským jenem druhý nejčastější v rámci směn bitcoinového trhu. Dne 4. prosince zveřejnila PR firma Ditto zprávu týkající se veřejného povědomí o kryptoměnách. Společnost provedla průzkum v prvních týdnech listopadu za pomoci 500 respondentů z 18 amerických států.

Průzkum zjistil, že téměř 70 % z nich není vůbec seznámeno s kryptoměnami a 90 % netuší, čeho se týká zkratka ICO. Nejvíce informovaným segmentem byli mileniálové, u kterých jeden z pěti bitcoin znal.

Newsletter