Čtvrt miliardy a rekord v závěru roku. Do banky už Češi nemusí


17:26 • 3. prosince 2018

Tagy: Fundlift, investice, crowdfunding, NWT, reality

Investiční platforma Fundlift si své místo na trhu našla opravdu velmi rychle. Čím dál tím víc lidí s námi zjišťuje, že dnes už nemusí chodit jen do banky. Serveru Roklen24 to v rozhovoru řekl CEO Fundliftu Radek Musil, který má s Fundliftem velké ambice. Chce postupně představovat větší množství příležitostí, které budou cílit na vyšší objemy, dlouhodobě expandovat do zahraničí a zároveň se zabývat tématy, jako je například spuštění sekundárního trhu. Se vším souvisí nabírání nových partnerů.

Přes investiční platformu Fundlift se již podařilo vybrat více než čtvrt miliardy korun. Překvapila tě rychlost i částka? Fundlift funguje necelé tři roky.

Můžu s radostí říct, že si Fundlift na trhu své místo našel opravdu velmi rychle. Je to způsobené kombinací několika faktorů, jednak jsme příjemně překvapeni tím, jak hned od začátku našeho působení byli Češi otevřeni crowdfundingu jako nové alternativě, jednak je to důkazem toho, že se nám na Fundliftu daří představovat příležitosti, které jsou pro investory zajímavé. Čím dál tím víc lidí s námi zjišťuje, že dnes už nemusí chodit jen do banky.

Minulý týden se podařilo zafinancovat developerský projekt, za kterým stojí technologický koncern NWT v čele s manželi Vítkovými. Můžeš nám říct víc o tomto projektu?

NWT se rozhodlo realizovat developerský projekt PARK TOWER ve Zlíně, který částečně financovali na Fundliftu. Kampaň vyvolala mimořádný zájem investorů a uzavřela se na úrovni 25 milionů korun, což je největší objem, jaký jsme kdy dělali. Skupina tak dala možnost se na projektu investičně podílet jak externím investorům, tak svým zaměstnancům.

 

Jaké jsou reakce přímo z NWT? Počítali s dvojím navýšením?

Myslím, že jsou nadšení, stejně jako my. Věřili jsme, že úpis bude úspěšný, ale realita opravdu předčila naše očekávání, 25 milionů získali za cca tři týdny, což je na české poměry opravdu mimořádné.

Proč byla podle Tebe právě tato kampaň takto úspěšná? Co investory zaujalo?

Byla to kombinace toho, že za projektem stojí velká a známá skupina NWT v čele s manželi Vítkovými, a toho, že investorům dával smysl projekt PARK TOWER jako takový.

Jedná se o největší online investiční kampaň v České republice, která byla uskutečněna. Jaké jsou další cíle a milníky?

S Fundliftem máme velké ambice. Jednak postupně chceme představovat větší množství příležitostí, které budou cílit na takto vyšší objemy, jednak chceme dlouhodobě expandovat do zahraničí a zároveň se zabýváme tématy, jako je například spuštění sekundárního trhu. Se vším souvisí nabírání nových partnerů, již teď se můžeme pyšnit partnery jako je Deloitte, KPMG, nebo Expobank.

Fundlift je investment-crowdfundingová platforma, která umožňuje investice do společností prostřednictvím koupě konvertibilních investičních certifikátů, minibondů, nebo investování do podílů společností. Podporuje začínající firmy a podílí se na jejich potenciálním úspěchu. Fundlift byl spuštěn v květnu 2016. Peníze od investorů získalo již 44 projektů. Celková zafinancována částka již přesáhla 280 milionů korun.

 

NWT je co do objemu nejen největší kampaní, ale zároveň je velmi blízko regulatornímu limitu 1 mil. EUR, který se vztahuje na podlimitní nabídku bez nutnosti schvalování prospektu regulatorními orgány. Je vůbec v tomto ohledu kam na Fundliftu ještě růst a můžeš, prosím, blíže specifikovat tento limit?

Určitě je – jednak můžeme představovat větší množství příležitostí o větších objemech, a jednak nikdo neříká, že jednou nemůžeme tento limit překročit a skutečně představovat kampaně, jejichž součástí bude prospekt schválený ČNB. To by se týkalo kampaní, které by přesahovaly právě limit milion eur na jednoho emitenta na rok.

Co tým Fundliftu připravuje do konce letošního roku?

Ve velmi brzké době plánujeme spustit ještě jednu kampaň pro jeden technologický startup a uvidíme, zda se nám podaří spustit i kampaně další.

Sleduješ konkurenci? Nabízí v ČR někdo něco podobného?

Ano, mám o ostatních platformách přehled, ale hlavně se snažím soustředit na to, co a jak děláme my. V ČR různé platformy vznikají, některé mi připadají celkem rozumné, o některých si myslím, že moc zajímavé nejsou. S pokorou, ale sebevědomě mohu říct, že myslím, že s Fundliftem jsme opravdu o krok dál – z hlediska licencí obchodníka s cennými papíry v rámci skupiny Roklen, na kterých investování u nás probíhá, z hlediska mediálního přesahu, které kampaně přináší, z hlediska know how ve vyhodnocování příležitostí a schopnosti strukturovat transakce apod.

Radek Musil vystudoval jako nejlepší v ročníku obor Business Administration na University of New York in Prague a drží titul Master of Science z prestižní London School of Economics and Political Science, s oceněním Merit. V roce 2013 byl členem vítězného týmu investiční soutěže CFA Research Challenge a reprezentoval Českou republiku v EMEA finále v Londýně. Na investiční crowdfundingové platformě Fundlift pracoval od jejího začátku jako projektový manažer a aktuálně ji vede jako její CEO. Z finanční skupiny Roklen, která je mateřskou společností Fundliftu, má zkušenosti jako analytik firemních financí od roku 2014. V roce 2017 se stal akcionářem společnosti Roklen Holding.

 

Napsat autorovi RSS

Vystudoval mediální studia na Fakultě sociálních věd Univerzity Karlovy. Pracoval v ekonomické a centrální redakci ČTK jako subeditor, později jako zpravodaj se zaměřením na energetiku. Jako šéfredaktor vedl zpravodajský server iUHLI.cz, který se zaměřoval na hnědouhelný sektor a energetiku. Je šéfredaktorem ekonomického a investičního portálu Roklen24.cz.



Přejít na diskusi

Přihlašte se, nebo zaregistrujte


Přihlásit se


Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.

Přihlašte se, nebo zaregistrujte

Tato sekce je dostupná zdarma pouze přihlášeným uživatelům.



Přihlásit se

Zapomněli jste heslo?




Pokud nemáte ještě účet, můžete si ho vytvořit zdarma.